آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

طبق گزارش کمیسیون اصل 90 بنزین پتروشیمی نقشی در آلایندگی تهران نداشته است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: براساس گزارش این کمیسیون، کیفیت بنزین های وارداتی تا نیمه تیرماه 93 دارای کیفیت یورو 4 نبوده و از سوی دیگر بنزین های پتروشیمی نقشی در آلایندگی هوای تهران نداشته است.

حسین آذین، با اشاره به روند بررسی گزارش مربوط به کیفیت بنزین های وارداتی و نیز بنزین پتروشیمی ها، گفت: گزارش این پرونده در کمیسیون اصل 90 در حال آماده سازی است و با تصمیم رئیس کمیسیون در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، افزود: براساس گزارش این کمیسیون در مورد بنزین های وارداتی و پتروشیمی ها، عامل آلایندگی هوای تهران بنزین های استحصال شده از پتروشیمی ها نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد بنزین های وارداتی نیز در این گزارش آمده است که کیفیت بنزین های توزیع شده تا نیمه تیرماه 93 در حد یورو 2 و 3 بوده اما از نیمه تیرماه 93 به بعد بنزین های وارداتی با کیفیت یورو 4 به کشور وارد شده است.

شرایط ناسالم هوای پایتخت

در شرایطی که سازمان محیط زیست مدعی است با واردات بنزین، ساکنان پایتخت هوای سالم تنفس می کنند، سخنگوی مرکز کنترل هوای تهران از افزایش شاخص و ادامه شرایط ناسالم خبر می دهد.وی گفت: به پیش بینی سازمان هواشناسی طی روزهای آینده پایداری هوا را شاهد خواهیم بود.

حشمت اله بسطامی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: شاخص کیفی هوای تهران روز گذشته به 106 واحد رسیده است که نسبت به روز گذشته 2 واحد افزایش یافته و با توجه به این شاخص، هوای پایتخت برای گروه های حساس جامعه در شرایط ناسالم قرار دارد.

بسطامی آلاینده شاخص را ذرات معلق کوچک تر از 2/5 میکرون اعلام کرد و افزود: به پیش بینی سازمان هواشناسی طی روزهای آینده پایداری هوا را شاهد خواهیم بود.وی به بیماران قلبی تنفسی کودکان، سالمندان، توصیه کرد تا حد امکان از تردد غیرضروری در فضای آزاد خودداری کنند.