آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۴
اقتصادی
۴

درخواست کشاورزان از رئیس جمهور برای افزایش قیمت تضمینی گندم

کشاورزان بی صبرانه منتظرند تا رئیس جمهور درمراسم تجلیل از کشاورزان نمونه قیمت جدید گندم را مطابق با نرخ رسمی تورم اعلام کند.

مسعود اسدی رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی در گفت وگو با خبرگزاری فارس، و با اشاره به مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه کشوری با حضور رئیس جمهور گفت: به نمایندگی از کشاورزان سراسر کشور از آقای روحانی رئیس جمهور درخواست دارم تا در مراسم تجلیل از کشاورزان و در میان کشاورزان نمونه کشور افزایش قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شود.

وی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری زراعی گذشته 1155 تومان بود افزود: براساس نص صریح قانون دولت موظف است هر ساله قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را مطابق با نرخ تورم افزایش دهد.

اسدی بیان داشت: نرخ رسمی تورم درسال جاری 21 درصد است در حالیکه دولت قیمت خرید تضمینی گندم را با افزایش 10 درصدی از 1055 تومان سال زراعی گذشته به 1155 تومان در سال زراعی جاری افزایش داد.

رئیس مجمع هماهنگی تشکل های کشاورزی کشور بیان داشت: براساس نرخ رسمی تورم قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری باید 1270 تومان تعیین می شد درحالیکه این قیمت در شهریور ماه سال جاری 1155 تومان اعلام شد.

وی اظهارداشت: چندی پیش قیمت نان بین 30 تا 40 درصد افزایش یافت درحالی که قیمت خرید تضمینی گندم فقط 10 درصد افزایش یافته است.

اسدی اظهارداشت: کشاورزان انتظار افزایش 40 درصدی قیمت خرید تضمینی گندم را ندارند ولی می خواهند براساس قانون و مطابق با افزایش نرخ تورم، قیمت خرید تضمینی گندم افزایش یابد و به حداقل 1270 تومان برسد.

وی افزود: با توجه به قرارگرفتن در روزهای ابتدایی ماه ربیع الاول و همچنین تجلیل از کشاورزان نمونه توسط رئیس جمهور امروز روز مبارکی است تا کشاورزان کشور خشنود شوند و به حق قانونی خود دست یابند بنابراین بی صبرانه در انتظارند تا توسط رئیس جمهور قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جاری افزایش یافته و در این مراسم اعلام شود.

امروز تعدادی از کشاورزان نمونه با حضور رئیس جمهور تجلیل خواهد شد.