آرشیو دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۱
رویداد
۲

یونسی در دیدار رهبر ارامنه کاتولیک جهان:اقدام نشریه فرانسوی اهانت به همه ادیان بود

دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به پیامبر اسلام تاکید کرد: این تنها اهانت به اسلام نبود، بلکه اهانت به همه ادیان بود، زیرا معتقدیم که جوهر همه ادیان و پیامبران یکی است و اهانت به یک پیامبر و دین، اهانت به همه پیامبران و ادیان است.

به گزارش «ایران» حجت الاسلام علی یونسی روز گذشته در دیدار با «نرسس پطروس نوزدهم» رهبر ارامنه کاتولیک جهان، از پیام سریع و صریح پاپ در محکومیت این اهانت قدردانی کرد و گفت: ما نگران آینده بشریت هستیم. زیرا اکنون یک جریان مرموز و پنهانی درحال سوق دادن جهان به سمت ناامنی و بی دینی است.

وی اضافه کرد: خشونتی که به نام اسلام صورت می گیرد یا حرکتی که در غرب علیه اسلام انجام شده است، هر دو از یک نقطه سرچشمه می گیرد بویژه در شرایطی که ایران و آمریکا در حال حل مسئله هسته ای هستند کسانی مخالف حل این روند هستند، مانند اسرائیل و برخی کشورهای منطقه که حامی مالی تروریست ها هم هستند.

یونسی با بیان اینکه جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح و آرامش نیاز دارد، خاطرنشان کرد: در همین راستا حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شعار «جهان عاری از خشونت و افراط» را مطرح کرد و اکنون ایران در عراق و سوریه با گروه های تروریستی در حال جنگ است. وی با تاکید بر اینکه دوست نداریم هیچ ارمنی و اقلیتی از ایران مهاجرت کند، از فعالیت های تبشیری برخی مسیحیان در کشور انتقاد کرد و گفت: ما با هرگونه فعالیت تفرقه انگیز مسلمانان و مسیحیان مخالف هستیم.

رهبر ارامنه کاتولیک جهان نیز در این دیدار با اشاره به اقدام موهن نشریه فرانسوی، گفت: نباید با تکیه بر آزادی بیان به ادیان توهین شود و دولت ایران بداند که ما مسببان این اقدام یا کشورهایی که این اقدامات در آنها صورت می گیرد را مسیحی نمی دانیم.