آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
اجتماعی
۴

سلام ایران

گربه های ولگرد: آقای صالحی از وجود گربه های ولگرد در سطح شهر گلایه کرده و عنوان کرده اند گربه ها موجب شیوع بیماری و آلودگی می شوند. آنها خطرشان کمتر از موش ها نیست، چرا شهرداری هیچ اقدامی برای جمع آوری آنها انجام نمی دهد؟

ترمیم حقوق: آقای اکبری با درنظر گرفتن تورم موجود پیشنهاد کرده اند که مبلغ مشخصی به تمام حقوق های دریافتی اضافه شود، زیرا در غیر این صورت حقوق 200 هزار تومانی 30 هزار تومان و حقوق پنج میلیون تومانی، 750 هزار تومان افزایش خواهد داشت. آیا این دو گروه به صورت یکسان از ترمیم حقوق بهره مند خواهند شد؟

سود سهام بعد از 40 سال: آقای اندیشمند از شاهین شهر گفته اند سال 54 سهامی به مبلغ 500 تومان از بانک فرهنگیان آبادان خریداری کردم. اکنون پس از گذشت 40 سال هنوز سود سهام به ما نداده اند. البته بانک فرهنگیان تبدیل به بانک ملت شده است. به بانک ملت مرکزی در تهران مراجعه کردم، می گویند ما همان 500 تومان 40 سال قبل را به شما می دهیم. تکلیف ما چیست؟

جوابیه: در پاسخ به پیام مردمی مندرج در ستون سلام ایران مورخ 25/10/93 با موضوع وجود گاز سمی در تونل توحید، موارد ذیل را جهت انعکاس در روزنامه اعلام می دارد:

1- مطابق قوانین، تردد موتورسیکلت در تونل های شهری ممنوع است. 2- تونل توحید با حداکثر تاسیسات تهویه ای ساخته شده و غلظت آلاینده های مرگبار هیچ گاه به مرز خطرناک در تونل نرسیده و احتمالا راکب مربوطه دارای ناتوانی تنفسی یا قلبی بوده است. 3- با احداث دیوار ضد حریق بین تونل های شرقی و غربی، راندمان تهویه بسیار مطلوب تر از قبل شده و در حال حاضر حتی در زمان ترافیک ایستا نیز غلظت آلاینده ها در تونل به مرز خطرناک نمی رسد.

معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران