آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
اجتماعی
۴
گزارش خبری

هشدار کمیته امداد نسبت به یک آسیب اجتماعی

دختران 16 ساله سرپرست خانوار شده اند!

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) از کاهش سن زنان سرپرست خانوارخبر داد وگفت: حتی دختران 16 ساله ای داریم که سرپرست خانوار محسوب می شوند. به گزارش ایسنا، حسین انواری در همایش «زنان در مسیر توسعه اجتماعی با تاکید بر برنامه ششم توسعه» با اشاره به آسیب هایی که زنان سرپرست خانوار در جامعه متحمل می شوند افزود: متاسفانه این زنان تقریبا مغفول هستند. وی با بیان اینکه آمار زنان سرپرست خانوار به خاطر فوت، طلاق، مهاجرت یا زنان رها شده در ازدواج با اتباع خارجی در حال رشد است یاد آور شد: خانواده های بد سرپرست، ازدواج های موقت و غیررسمی و... شرایطی را به وجود می آورند که از برخی از آنها با عنوان خانواده های «خود سرپرست» یاد کنیم.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این همایش گفت: آمار زنان سرپرست خانوار از سال 75 تا 90، پنج درصد افزایش داشته و در حال حاضر از 9 درصد به 7/13 درصد رسیده است. دکتر ابوالحسن فیروز آبادی افزود: با توجه به آمارهایی که در سال 91 و 92 ثبت شده است نسبت زنان شاغل در پست های مدیریتی در برخی ادارات از مردان پیشی گرفته است.

مخالفت ادغام حوزه جوانان با زنان

شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در حاشیه این همایش درخصوص ادغام حوزه جوانان با معاونت امور زنان و خانواده گفت: این ادغام با اهداف کوچک سازی و چابک سازی دولت مغایر است چون تشکیلات بزرگتر می شود، البته برخی معتقدند جوانان بخشی از خانواده هستند، ولی برای پاسخگویی به انتظارات در حوزه جوانان، باید ساختاری چابک و متمرکزتر