آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
اجتماعی
۴

اخبار کوتاه

مدارس دولتی واگذار شده «پولی» نمی شوند

رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت های مردمی و خانواده وزارت آموزش و پرورش گفت: اجازه نمی دهیم خانواده ها برای حضور فرزندشان در مدارس دولتی که به بخش خصوصی واگذار می شود، شهریه بپردازند. به گزارش ایسنا، مرضیه گرد افزود: موسسان غیردولتی طبق قانون مجوزهایی را اخذ و مدارس غیردولتی را دایر می کنند. ما از موسسان غیردولتی تقاضا کردیم در چارچوب مجوزهایی که دارند برای تامین نیروی انسانی به ما کمک کنند.

هشدار درباره مصرف انواع «کورتون»

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دگزامتازون از جمله کورتون هایی است که فقط علائم ظاهری بیماری را از بین می برند ولی عوارض جانبی کورتون ها به قدری زیاد است که به از بین رفتن علائم ظاهری بیماری نمی ارزد. دکتر رسول دیناروند از پزشکان خواست به موارد مصرف تجویز و اندیکاسیون دگزامتازون توجه کنند.

دولت مخالف افزایش نرخ کرایه تاکسی است

درحالی که مصوبه شورای شهر مبنی بر افزایش 15 تا 20 درصدی کرایه های تاکسی و اتوبوس در انتظار تایید فرمانداری تهران است، عیسی فرهادی فرماندار تهران به مردم اطمینان خاطر می دهد که دولت تصمیمی برای افزایش نرخ حمل و نقل عمومی ندارد. به گزارش ایسنا او البته اعلام می کند که هرگونه افزایش نرخ حمل و نقل عمومی در تهران باید به تایید وزارت کشور برسد.