آرشیو سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۵۸۵۲
شوک امروز
۱۲

شکار در حیات وحش با تفنگ جنگی«سیمینوف»

3 شکارچی که با تفنگ جنگی سیمینوف ویژه تک تیراندازی های دقیق در طبس به کمین حیوانات وحشی می نشستند دستگیر شدند.

به گزارش دیده بان حیات وحش ایران، محیط بانان خراسان جنوبی در طبس هنگام گشت و کنترل در مناطق آزاد، ساعت 16 متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات شدند.

محیط بانان بلافاصله عازم ارتفاعات موسوم به چشمه حیه شده و به جست وجوی منطقه پرداختند. ارتفاعات این منطقه بسیار صعب العبور است و امکان تردد هیچ نوع وسیله نقلیه ای اعم از خودرو و موتورسیکلت در آن وجود ندارد.

ماموران در چند ساعت پیاده روی پس از تاریک شدن هوا به ارتفاعات رسیده و در مسیر احتمالی عبور متخلفان به کمین نشستند. محیط بانان حوالی ساعت 23 در تاریکی شب متوجه عبور دو فرد مسلح با یک قاطر شدند.

محیط بانان کم تعداد بوده و به دلیل احتمال بروز درگیری یا متواری شدن شکارچیان در تاریکی شب، طی تماس با اداره اعلام کردند در تعقیب نامحسوس افراد مسلح هستند و درخواست نیروی کمکی کردند. بلافاصله تیم سه نفره ای راهی ارتفاعات شدند و در هماهنگی با مامورانی که در تعقیب شکارچیان بودند پس از چند ساعت پیاده روی، نیمه های شب شکارچیان را غافلگیر و بازداشت کردند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان طبس گفت: در بازرسی از شکارچیان لاشه سه کل وحشی دو تا چهار ساله روی قاطر، یک تفنگ جنگی سیمینوف، یک تفنگ کالیبر 12 غیرمجاز و سایر ادوات صید و شکار کشف شد و دو شکارچی بازداشت شدند.

دو مرد شکارچی به حمل و استفاده از تفنگ جنگی اعتراف کردند و روانه زندان شدند.