آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۷
استان ها
۱۸

تقدیم بودجه پیشنهادی سال 94 شهرداری قزوین به شورای شهر

مهرداد نوری

دنیای اقتصاد، قزوین: شهردار قزوین در حاشیه تقدیم بودجه پیشنهادی سال 94 به رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام و پرهیز از پروژه های غیرضروری مهم ترین اولویت شهرداری قزوین در بودجه پیشنهادی سال 94 است.

مسعود نصرتی با بیان اینکه فراز و نشیب های بودجه پیشنهادی ارائه شده به شورا نسبت به سال 93 بیشتر است، افزود: سعی کردیم بودجه امسال را با حداقل تغییرات تقدیم شورا کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به نقصان اقتصادی که در سال 93 و 94 پیش بینی می شود باید در جذب سرمایه گذار تلاش کنیم تا شهر به شرایط تعطیل عمرانی تبدیل نشود.

شهردار قزوین با اشاره به اینکه بودجه پیشنهادی سال 94را در دو رقم کلی به شورا تقدیم کردیم، افزود: بودجه سال 94 شهرداری قزوین با در نظر گرفتن سازمان ها به مبلغ 432 میلیارد و 750 میلیون تومان به شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم شده که این بودجه نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: هزینه های جاری در بودجه پیشنهادی امسال با افزایش 19 درصدی نسبت به سال 93 به 124 میلیارد تومان و هزینه های عمرانی نیز با افزایش 13 درصدی نسبت به سال گذشته 308 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

نصرتی با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سال 94 شهرداری قزوین بدون در نظر گرفتن سازمان ها به مبلغ 368 میلیارد تومان به شورای اسلامی شهر قزوین تقدیم شده است، گفت: این بودجه نسبت به اصلاح بودجه سال گذشته 12 درصد افزایش یافته است.

شهردار قزوین با بیان اینکه هزینه های جاری در بودجه پیشنهادی امسال 103 میلیارد تومان و در بودجه سال گذشته 87 میلیارد تومان است، اظهار کرد: این آمار بیانگر افزایش 19 درصدی این هزینه ها در سال 94 نسبت به سال 93 است.

وی با اشاره به اینکه هزینه های عمرانی در بودجه پیشنهادی امسال 263 میلیارد تومان و در بودجه سال گذشته 240 میلیارد تومان است، افزود: این آمار بیانگر افزایش 10 درصدی این هزینه ها در سال 94 نسبت به سال 93 است.

وی جذب سرمایه ها، پرداختن به پروژه های نیمه تمام، پرهیز از پروژه های غیرضروری، پرداختن بودجه ریزی عملیاتی، حسابداری تعهدی و تعدیل شده و شناسایی ثبت درآمدهای نقدی خدمت رسانی به شهروندان قزوینی را از سیاست های بودجه پیشنهادی سال 94 برشمرد.