آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۳۴۰۷
استان ها
۱۸

افتتاح قطعه دوم باند دوم بزرگراه سه راهی میناب رودان

دنیای اقتصاد، بندرعباس: با حضور وزیر راه و شهرسازی قطعه دوم باند دوم بزرگراه محور سه راهی میناب رودان به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، عباس آخوندی در مراسم بهره برداری از این محور با اشاره به سیاست های دولت در توسعه شرق استان هرمزگان گفت: استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان در عین اینکه در کنار دریای عمان و خلیج فارس قرار دارند منبع اصلی ثروت ایران نیز هستند از این رو در نظر داریم راه های دسترسی از خرمشهر تا چابهار کشیده شود. وی اضافه کرد، این اتفاق هم می تواند زمینه توسعه استان های مذکور را فراهم کند هم پشتوانه مهمی برای کشور باشد. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این محور به صورت قطعه قطعه در حال توسعه است، افزود: به زودی 100 کیلومتر از بزرگراه عسلویه به سمت بندرعباس مورد بهره برداری قرار می گیرد و قطعات دیگری از این مسیر را نیز در استان های ذکر شده فعال می کنیم تا بتوانیم خدمت خوبی به مردم ساحل نشین جنوب کشور کرده باشیم.

دکتر آخوندی همچنین به توجه ویژه رئیس جمهور به مناطق جنوب کشور اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی عمده سفرهایش را به محورهای جنوب اختصاص داده است و تاکید ویژه ای نیز بر این امر دارد. به همین منظور وزارت راه و شهرسازی بحث توسعه سواحل مکران را در دستور کار خود قرار داده است.

وی همچنین با اشاره به محور سه راهی میناب رودان گفت: 7 کیلومتر از این بزرگراه امروز مورد بهره برداری قرار گرفت که امیدواریم 7 کیلومتر دیگر از این محور نیز تا پایان سال به بهره برداری برسد. وی ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از قطعات دیگر این بزرگراه شاهد جاده مطلوب و استاندارد باشیم.

علی علیزاده، مدیر ساخت و توسعه راه ها نیز در مراسم بهره برداری از این محور افزود: قطعه دوم باند دوم بزرگراه محور سه راهی میناب رودان به طول 14 کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 270 میلیارد و 988 میلیون ریال احداث شده است.