آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
ورزش
۱۸

دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام؛ پنجمین بازی سرنوشت

بعد از چهار بازی نفسگیر و حساس دو تیم دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام نوبت به پنجمین بازی رسیده است. این بازی سرنوشت یک تیم را برای فینالیست شدن در لیگ ملی بسکتبال تعیین می کند.

بازی پنجم تیم های دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام در لیگ ملی بسکتبال، امروز (پنجشنبه) در تالار اختصاصی دانشگاه آزاد واقع در حکیمیه برگزار می شود. دو تیم در بازی های قبلی هر بار میزبان بودند، بازی را به سود خود تمام کردند، اما این بار مهران حاتمی، سرمربی تیم جنوبی گفته برای بازیکنان باتجربه اش فرقی نمی کند در داخل یا خارج از خانه بازی کنند، زیرا آنها در دیدارهای حساس فقط دنبال برد هستند.

در مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ ملی بسکتبال، تیم مهرام از دو هفته قبل فینالیست شده و رقیب خود را از بین رقابت این دو تیم تعقیب می کند.

در جریان بازی های دو تیم مصاحبه های مربیان و بازیکنان از وجود برخی حاشیه ها حکایت دارد، به همین دلیل روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال، چند نفر از بازیکنان و مربیان دو تیم را فراخواند تا درباره پیامد حاشیه سازی در دیدار پنجم، نکاتی را گوشزد کند. در دو بازی گذشته اعتراض به داوری بارها شنیده شد و حتی به میان رسانه ها رفت تا کمیته داوران و مسابقه های فدراسیون بسکتبال، از کمیته انضباطی کمک بخواهد و این کمیته را در برگزاری بازی آخر دو تیم دخیل کند. هرچند مهران شاهین طبع، سرمربی تیم دانشگاه آزاد در پایان دیدار چهارم در ماهشهر به طور معناداری گفت درباره داوری نظر نمی دهد و کارشناسان باید اظهار نظر کنند، اما جواد داوری، گاردراس با سابقه این تیم، قضاوت داوران را عامل باخت دانشگاه آزاد معرفی کرد.

به هر ترتیب بازی امروز دو تیم از هر جهت حساس و دیدنی است. در بازی های قبلی بازیکنانی مانند داوری، حسین زاده، حسن زاده، داوودی، روزبه ارغوان و لطفی برای دانشگاه آزاد خیلی خوب بازی کردند. پتروشیمی بندرامام نیز با نیکخواه بهرامی، آفاق سهراب نژاد، جمشیدی و یخچالی به دنبال پیروزی و راهیابی به بازی نهایی است. روی نیمکت این تیم ها نیز بازیکنان جوانی حضور دارند که بحث جایگزینی نفرات را برای کادر فنی آسان می کند، فقط باید بازی بدون حاشیه در دستور کاریشان باشد تا دوستداران بسکتبال از یک بازی حساس و با ارائه مهارت های فنی و تاکتیکی بسکتبال لذت ببرند.