آرشیو پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳، شماره ۴۱۸۲
ورزش
۱۸

اولین مشت به المپیک ریودوژانیرو

فردا شب در بوکس نیمه حرفه ای جهان اتفاق مهمی در انتظار احسان روزبهانی و ورزش ایران است، زیرا بوکسور کشورمان می تواند با شکست دادن حریفش به عنوان نخستین بوکسور و ورزشکار ایرانی در رقابت های المپیک ریودوژانیرو شرکت کند.

احسان روزبهانی همراه اکبراحدی راهی صوفیه بلغارستان شد تا چهارمین مبارزه خود در این رقابت های مهم را مقابل حریفی از موریتانی برگزار کند. دارنده مدال برنز بازی های آسیایی 2014 اینچئون در صورت پیروزی در این دیدار به عنوان نخستین ورزشکار ایران، جواز حضور در بازی های المپیک 2016 ریودوژانیرو را به دست می آورد.

بوکسور وزن 81 کیلو گرم ایران درباره شرایطش برای حضور در دور چهارم بوکس نیمه حرفه ای جهان گفت: روزهای گذشته دچار آسیب دیدگی جدی از بینی شدم و سرماخوردگی شدیدی هم داشتم که تمریناتم را مختل کرد، اما با قدرت می روم تا به امید خدا با سهمیه باز گردم. حریف موریتانیایی خودم را همراه کادر فنی آنالیز کرده ایم و شناخت خوبی از او دارم، او بوکسور با تکنیکی است.

احسان روزبهانی همراه اکبر احدی سرمربی تیم ملی بامداد دیروز (چهارشنبه) ایران را به مقصد صوفیه بلغارستان ترک کردند.

سرمربی تیم ملی در گفت وگو با جام جم اعلام کرد احسان بعد از بازی های آسیایی فقط دو روز استراحت داشت و تمامی روزها را با تمرین و مسابقه های پی در پی سپری کرد. احدی گفت: تمرینات احسان بر اساس نقاط ضعف و قوت حریفش پایه ریزی شده است و امیدوارم روزبهانی با پیروزی در این دیدار سخت، سهمیه المپیک را به دست آورد. سرمربی تیم ملی بوکس با اشاره به مصدومیت احسان روزبهانی از قسمت بینی گفت: با وجود این آسیب، بی تردید احسان توان غلبه بر حریف اهل موریتانی را دارد، زیرا تجربه بالاو قدرت کنترل حریفان از سوی احسان در رینگ بسیار عالی است و این مشخصه ها می تواند کمک زیادی به او کند.

احدی درباره ویژگی های بوکس حریف روزبهانی گفت: او در سه دیدارقبلی خود، از بوکسورهای آلمان و فرانسه شکست خورد اما حریف روس را ناک اوت کرد. این مبارز در مسابقه های حرفه ای بلغارستان مسابقه به مسابقه بهتر شده است. دور چهارم پیکارهای بوکس نیمه حرفه ای جهان جمعه شب دهم بهمن، با حضور بهترین های جهان زیرنظر فدراسیون جهانی بوکس آماتور برگزار می شود.