آرشیو شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۶
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«دوریت کوچولو» به شبکه نمایش رسید

شبکه نمایش از فردا پخش سریال «دوریت کوچولو» را آغاز می کند. این سریال براساس رمانی از چارلز دیکنز تولیدشده است.

این سریال هشت قسمتی محصول 2008 انگلستان و برنده هفت جایزه امی از جمله بهترین سریال است.

فیلمنامه این اثر درباره داستان زندگی امی دوریت است؛ دختر جوانی که پدرش به علت بدهی زیاد در زندان به سر می برد. امی با خیاطی و کار کردن برای خانم کلنام، مخارج خانه را تامین و به پدرش نیز کمک می کند. بازگشت پسر صاحب کار امی، آرتور کلنام از سفر چین، سرنوشت را به گونه دیگری برای او و خانواده اش رقم می زند. آرتور به دنبال حل معمایی در ارث و میراث خانواده اش است و در همین حین با امی آشنا می شود.

این سریال را سه کارگردان ساخته اند و متن فیلمنامه اقتباسی آن را اندرو دیویس به رشته نگارش درآورده است.

دوریت کوچولو از جمله مجموعه های پربازیگر است که در آن بیش از 30 هنرپیشه ایفای نقش می کنند، نقش های اصلی اما به عهده کلایر فوی (امی دوریت)، متیو مک فایدن (آرتور کلنام) و تام کورتنی (آقای دوریت) بوده است. کلایر فوی که برای بازی در این سریال جایزه انجمن سلطنتی تلویزیون انگلستان را از آن خود کرده، یکی از بازیگران مطرح تئاتر و تلویزیون بریتانیاست.

دوبله این سریال به فارسی به سرپرستی مریم شیرزاد انجام گرفته و منوچهر والی زاده، رضا آفتابی، بهرام زند و مریم برزویی از جمله صداپیشگان این مجموعه هستند.

دوریت کوچولو از فردا هر روز ساعت 16 از شبکه نمایش پخش می شود و بازپخش آن ساعت 4 بامداد روز بعد خواهد بود.

شبکه نمایش این هفته در بخش سینمای کلاسیک فیلم های «رد گربه»، «وحشت در خیابان ها»، «ساعت اسلحه»، «مترسک»، «معما» و «پرونده ایپکرس» را در جدول پخش خود قرار داده است. این شبکه در بخش فیلم های خانوادگی که ساعت 20 به مخاطبان ارائه می شود، فیلم های «تعطیلات در اردوگاه تابستانی»، «کابه»، «مادر ما»، «سنجاقک»، «نجات مرگبار»، «مسافرین زندگی» و «کی 20» را در نظر گرفته است.

پخش سریال های «کوچه اقاقیا» و «بیمارستان چونا» نیز ادامه خواهد یافت.