آرشیو دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۲
بیمه و زندگی
۳۴

مدیرعامل بیمه البرز پیش بینی کرد: بیمه گران سال به شدت سختی را پیش رو دارند

گروه بنگاه ها- مدیرعامل بیمه البرز اعلام کرد: سال به شدت سختی را در صنعت بیمه پیش رو خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، رسول تاجدار افزود: عوامل برونزا و درونزا از جمله کاهش شدید قیمت نفت و عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه سال سختی را برای بیمه گران رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه شاخص های صنعت بیمه در سال 93 نمایانگر رشد 31 تا 35درصدی حق بیمه است، گفت: پیش بینی می شود صنعت بیمه تا پایان سال جاری حدود 21 هزار میلیارد تومان حق بیمه خواهد داشت.

تاجدار پیش بینی کرد که سال 94 به سبب ورود نقدینگی به صنعت بیمه، سال سختی باشد.

وی به تحلیل عوامل برونزای اثر گذار بر صنعت بیمه پرداخت و به ریسک نیوز گفت: به دلیل اینکه فعالیت های اقتصادی در ایران به شدت تحت تاثیر درآمد های نفتی هستند و از آنجا که درآمد نفت در سال جاری کاهش یافته است؛ بنابراین می توان پیش بینی کرد، کاهش درآمدهای نفتی و تاثیر آن بر مناسبات اقتصادی صنعت بیمه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تاجدار به عوامل درونزای موثر بر صنعت بیمه اشاره و اظهار کرد: نگاه من به رشد صنعت بیمه و نحوه سرمایه گذاری ها و افزایش سرمایه در سال 94 به شدت منفی است، زیرا عوارض تحمیلی به صنعت بیمه آنقدر زیاد است که عملاانگیزه سرمایه گذاری جدید از شرکت های بیمه گرفته می شود.

وی افزود: هم اکنون بازدهی سهام شرکت های بیمه کمتر از 12 درصد است که این مساله سبب کاهش انگیزه هرگونه سرمایه گذاری از سوی صاحبان سهام در این صنعت شده است. مدیرعامل بیمه البرز گفت: دربیشتر کشورهای دنیا برای توسعه فرهنگ بیمه معافیت های مالیاتی برای محصولات بیمه ای منظور می شود درحالی که در ایران قانون گذاران به وضع عوارض متعدد بر رشته های بیمه ای اقدام می کنند.