آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۳۴۳۳
بازار موبایل
۲۷

خبر

کاهش واردات گوشی به چین در سه ماه پایانی 2014

موبنا: درحالی که همیشه چین بیشترین حجم واردات گوشی را داشته در طول سه ماهه چهارم سال 2014 با کاهش میزان واردات روبه رو شده است.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، ورود گوشی های هوشمند به کشور چین از رقم 8/ 94 میلیون دستگاه در سه ماه سوم سال گذشته به 8/ 90 میلیون دستگاه در سه ماه چهارم سال رسیده است که به این ترتیب نخستین کاهش تقاضا از سال 2011 برآورد می شود.

بر این اساس عوامل مختلفی در کاهش میزان تقاضا برای گوشی های هوشمند نقش داشته که از آن جمله می توان به افزایش درخواست برای تبلت ها اشاره کرد.

از سوی دیگر تحلیلگران می گویند بازار چین به اشباع رسیده و اکنون تولیدکنندگان مجبورند برای جلب مشتری تلاش بیشتری کنند و گوشی هایی با امکانات فوق العاده طراحی و تولید کنند تا نظر مشتریان را به خود جلب کنند.

با این حال بسیاری از کارشناسان امیدوارند که سال 2015 نیز بازار گوشی های هوشمند با رشد همراه خواهد بود، اگرچه انتظار می رود که رقابت شدیدتری در میان تولیدکنندگان اتفاق بیفتد.

ارائه اینترنت 600 مگابیتی روی موبایل

موبنا: شرکت مخابراتی کره، سامسونگ و کوآلکوم با همکاری یکدیگر نسل جدیدی از شبکه های وای فای و LTE را راه اندازی خواهند کرد که سرعت دسترسی به اینترنت 600 مگابیت در ثانیه است. رونمایی از این شبکه در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونای اسپانیا صورت می گیرد.

شبکه های نسل چهارم تلفن همراه موسوم به 4G LTE خود سرعت بالایی دارند، اما با این فناوری سرعت آنها باز هم افزایش می یابد.

بیشترین ضریب نفوذ این شبکه ها مربوط به کره جنوبی است. 5/ 62 درصد مردم این کشور از چنین خدماتی بهره می برند.

سیستم جدید که LTE-H یا HetNet نام دارد با ترکیبی از امکانات فناوری های قبلی توانسته به حداکثر 600 مگابیت در ثانیه دست یابد. سرعت اینترنت شبکه های LTE برابر با 150 مگابیت در ثانیه و سرعت شبکه های GiGa WiFi برابر با 450 مگابیت در ثانیه است.

این فناوری هم اکنون در کره جنوبی به طور آزمایشی در حال استفاده است و انتظار می رود استفاده عمومی از آن در سه ماه اول سال 2016 آغاز شود.