آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۹
ایران
۱۵

احداث شهرک های کشاورزی در خوزستان

معاون برنامه ریزی استاندار خوزستان با اشاره به اجرای طرح احداث شهرک های کشاورزی در این استان، گفت: مرحله مکان یابی این شهرک ها برای احداث به پایان رسیده و با احداث این شهرک ها بی شک شاهد رشد، توسعه اقتصادی و نیز پویایی بخش کشاورزی استان خواهیم بود.

امید حاجتی در گفت وگو با ایسنا افزود: از میان چند شهرستان استان یکی به عنوان مکان احداث شهرک در نظر گرفته شده است تا در قالب شهرک های دامپروری، شیلات و آبزیان، گیاهان باغی و زراعی، صنایع تبدیلی و فرآوری خرما و شهرک های گلخانه ای مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با بیان این که شهرستان های کارون، آبادان، خرمشهر، هندیجان و ماهشهر برای این کار انتخاب شده است، تصریح کرد: از میان باغملک، دهدز و ایذه شهرستان دهدز به عنوان مکان احداث شهرک گیاهان صنعتی و دارویی، از میان دزفول، شوش و شوشتر شهرستان دزفول به عنوان محل احداث شهرک محصولات باغی و زراعی و از میان شادگان، آبادان، خرمشهر، کارون و اهواز شهرستان شادگان به عنوان مکان احداث شهرک صنایع تبدیلی و فرآوری خرما انتخاب شده است.

حاجتی اظهار کرد: هدف اصلی از احداث شهرک های کشاورزی سرویس دهی به مناطق مستعد، رفع خلاهای موجود و ترغیب دیگر مناطق به حرکت در جهت توسعه بوده است. برخی مناطق استعدادی جز کشاورزی ندارند که با توسعه این بخش می توان علاوه بر پیشرفت اقتصادی از مهاجرت جلوگیری و مشکلات بیکاری آن منطقه را نیز حل کرد.