آرشیو سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۰۹
ایران
۱۵

این اعتبار برای تالاب های بختگان، انزلی، پریشان، هامون، هورالعظیم و شادگان است

اختصاص اعتبار برای احیای تالاب های کشور

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از تخصیص ردیف اعتباری برای احیای تالاب هایی که دچار آسیب شدند، خبر داد.

معصومه ابتکار در حاشیه افتتاح ساختمان مرکز منطقه ای کنوانسیون رامسر با اشاره به تخصیص اعتبار برای احیای تالاب ها در کشور گفت: برای تالاب های بختگان، انزلی، پریشان، هامون، هورالعظیم و شادگان اعتباراتی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به این که حقابه تالاب در شورای عالی آب مورد تاکید قرار گرفته است و باید مدیریت پایدار برای تالاب ها پیش بینی کنیم، افزود: تالاب گاوخونی با حیات زاینده رود و تالاب های شادگان و هورالعظیم با حیات کارون و حفظ زیست بوم و رودخانه ها ادامه حیات می یابند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان این که مهم ترین اعتباری که باید برای تالاب ها پیش بینی شود، اعتبار آبی است، گفت: مهم ترین بخش در این زمینه همکاری کشاورزی است و کشاورزانی که در کنار تالاب ها زندگی می کنند باید بدانند حیات تالاب ها، زمین های کشاورزی و رودخانه ها به حیات منابع آبی زیرزمینی بسته است.

وی تصریح کرد: با حفظ چرخه منابع آبی می توانیم در رسیدن به اهداف موفق باشیم و اعتبارات درنظر گرفته شده برای هر تالاب مختلف و براساس ضرورت و برنامه مدیریتی پیش بینی شده در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خبر خوش ورود آب به دریاچه هامون، گفت: برای تالاب ها ردیف های خوب بودجه ای داریم که نشان دهنده گام های عملی دولت برای حفاظت از آن است و مدیریت تالاب ها مبتنی بر ارزش های ذاتی تالاب، جوامع محلی و همکاری های منطقه ای و بین المللی خواهد بود.