آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
ایران زمین
۲۰

سیروان نیاز به توجه دارد

محمدکریم ویسی

ایلام- مسئولان سیروان خواستار توجه به مسائل و مشکلات این شهرستان از سوی دست اندرکاران شدند. سیروان از شهرستان های استان ایلام با مرکزیت شهر «لومار» است و اقتصاد آن با 2 بخش و 4 دهستان، علاوه بر دامداری، به کشاورزی وابسته است. برنج، گندم، جو، گوجه، نخود، عدس، انار، خیار و گرمک از جمله محصولات تولیدی این منطقه است.

«مراد یگانه» فرماندار سیروان در گفت وگو با «ایران» از نیازهای اساسی این شهرستان را ساخت راه و زیرساخت های آن دانست و گفت: برای خروج شهر لوماراز بن بست که از مطالبات مردم است، ساخت طرح کریدور شمال به جنوب استان ایلام ضروری است. در این خصوص امسال 3 میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری از جاده قاضی خان - بدره اختصاص یافته و فاز میانی آن که 1/5کیلومتر است در حال واگذاری به پیمانکار است. یگانه افزود: متاسفانه بی توجهی به وضعیت نامناسب این شهرستان در سال های گذشته، باعث به وجود آمدن مشکلاتی در بخش عمران، مبلمان و زیبایی شهری در شهر لومار شده است.

فرماندار سیروان به اعتبارات این شهرستان اشاره کرد و یادآور شد: اعتبارات مصوب از محل سفر رئیس جمهوری به سیروان به صورت صددرصدی تخصیص داده شده، البته تاکنون فقط 10میلیارد تومان از این اعتبارات تامین شده است. «منت محمدی» شهردار لومار نیز رعایت مسائل زیست محیطی، زیبا سازی شهری و رفع مشکل تردد زائران امامزاده سید علی(ع) را از دلایل جابه جایی محل دفن زباله در این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: شورای اسلامی و شهرداری لومار برای مدیریت هرچه بهتر این محل برنامه ریزی های کارشناسانه انجام داده و تا 20 سال دیگر جوابگو خواهد بود. درآینده نزدیک زباله های شهر لومار در مکان جدید دفن خواهد شد و برای اجرای آن تاکنون 200 میلیون ریال هزینه شده است. «مجتبی پنجعلی زاده» رئیس شورای شهر لومار هم با اشاره به اینکه شهرستان تازه تاسیس سیروان درزمینه های کشاورزی و دامپروری استعداد قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: با گذشت 20 سال از تاسیس شهرداری لومار، نیازهای متفاوتی در این شهر وجود دارد که متاسفانه به دلیل اندک بودن اعتبارات تخصیصی از داشتن آن ها محروم هستیم.