آرشیو چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۵۸۸۲
ایران زمین
۲۰

کرمانشاه در تدارک پذیرایی از 4 میلیون گردشگر

یحیی معماری

کرمانشاه - با روی کار آمدن دولت یازدهم، مسئولان استان کرمانشاه دستکم 2 موضوع را هدفگذاری کرده اند که رساندن صادرات از مرزهای این استان به 10 میلیارد دلار تا 4 سال آینده و جذب 4 میلیون گردشگر در نوروز سال 94 از جمله آنهاست.

«مجتبی نیک کردار»، معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه به تازگی در هشتمین کارگروه گردشگری این استان، اعلام کرد: در استان کرمانشاه ظرفیت های قابل توجهی وجود دارد که باید از آنها برای توسعه بخش گردشگری استفاده شود.

وی با بیان اینکه کرمانشاه در شاخص های گردشگری از استان های برتر و حتی در زمره 6 استان اول کشور است، افزود: امسال جذب 4 میلیون گردشگر ورودی به استان کرمانشاه هدف گذاری شده که برای دستیابی به این مهم از آذر امسال برنامه ریزی ها را شروع کرده ایم که در قالب 3 برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت مدنظر است. «علی فعله گری»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز افزایش تعداد گردشگران به این استان را مستلزم همکاری همه ارگان های مرتبط با حوزه گردشگری و دست اندرکاران ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت های مناسب اقامتی و ساماندهی مسیرهای دسترسی از اصول اولیه مورد نیاز برای جذب گردشگران است. ایجاد مراکز بزرگ خرید، برگزاری جشنواره های متعدد و شاد، راه اندازی مراکز تفریحی از جمله مواردی است که در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه نقش دستگاه هایی چون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در اجرای برنامه های شاد فرهنگی متناسب با فرهنگ بومی استان در تعطیلات نوروز را مهم ارزیابی کرد.

وی ورود سرمایه گذاران به بخش هتل سازی در این استان را توجیه پذیر عنوان کرد و از آمادگی میراث فرهنگی برای واگذاری 50 طرح حوزه گردشگری به بخش خصوصی خبر داد.

در استان کرمانشاه 4 هزار اثر تاریخی وجود دارد که 2 هزار اثر به ثبت ملی و یک اثر (محوطه تاریخی بیستون) نیز به ثبت جهانی در یونسکو رسیده است.