آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: 734 شهرک صنعتی کشور در حال واگذاری است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 734 شهرک صنعتی در کشور در حال واگذاری است.

سیدمحمد علی سیدابریشمی در همایش معاونان شرکت شهرک های صنعتی کشور در تبریز افزود: از سال 84 تا 92 بیش از پنج هزار و 400 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی کشور فعالیت خود را متوقف کردند که این آمار نزدیک به 18 درصد صنایع مستقر در این شهرک ها است.

وی عوامل اصلی توقف فعالیت این واحدها را ورود بی رویه کالا، افزایش نرخ ارز و کاهش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی اعلام کرد و گفت: با وجود مشکلات پیش آمده، واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی شرایط بهتری نسبت به دیگر واحدهای تولیدی و صنعتی خارج از این مناطق دارند.

وی تعداد واحدهای صنعتی در حال بهره برداری در شهرکهای صنعتی کشور را 33 هزار واحد و تعداد واحدهای در حال ساخت در این مناطق را 28 هزار واحد اعلام کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: باید طی سه سال یکصد هزار میلیارد ریال نقدینگی برای صنایع کوچک مستقر در شهرک های صنعتی کشور تامین شود.

سیدابریشمی افزود: تحقق این میزان اعتبار برای صنایع کشور از طریق اعتبارات موجود امکان پذیر نیست.

وی گفت: به همین منظور با مصوبه مجلس شورای اسلامی می توانیم از طریق منابع داخلی سازمان و سپرده گذاری در بانک ها، اعتبارات موجود را چندبرابر کرده و به صورت تسهیلات در اختیار واحدهای تولیدی براساس اولویت بندی قرار دهیم