آرشیو پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۲۱۰۱۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

مدیر کل اوقاف فارس پیشنهاد داد: برگزاری یادواره شهدای سادات در شیراز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا خصوصا شهدای سادات یک ضرورت است، گفت: برگزاری یادواره شهدای سادات، بیشترین تناسب را با سومین حرم اهل بیت(ع) و تعدد بقاع متبرکه این دیار دارد.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام سیدعباس موسوی دیروز در جمع خبرنگاران افزود: فارس با داشتن بیشترین تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه، باید در برگزاری یادواره شهدای سادات پیشقدم باشد. وی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای سادات هم تکریم شهید است و هم احترام و توجه به ذریه صدیقه زهرا(س) است.

موسوی تاکید کرد: وقتی شهادت به سادات برمی گردد، باعث می شود تا فضای آشنایی با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جان ها، جان تازه گیرد و جوانان برای آشنایی با این میراث های جاودان مشتاق تر باشند.

وی با تاکید بر اینکه تداوم حرکت یادواره شهدای سادات امری ضروری و متناسب با جایگاه رفیع سومین حرم اهل بیت(ع) است، بیان کرد: برگزاری چنین یادواره هایی فضای معنوی جامعه را به سمت بهره مندی از شهد شیرین شهادت سوق می دهد.

مدیرکل اوقاف فارس در ادامه با بیان اینکه استان فارس از دیرباز جایگاه خاندان عصمت و طهارت(ع) بوده است، گفت: وجود بیش از 1400 نفر از فرزندان امامان بزرگوار، مهر تاییدی بر این امر است. وی با اشاره به اینکه استان فارس و به ویژه شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) همیشه یکی از مقصدهای گردشگری مردم بوده است، تصریح کرد: این موضوع بیانگر جایگاه عظیم خاندان سادات و فرزندان حضرت زهرا(س) در این دیار است.