آرشیو پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳، شماره ۴۲۲۳
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

«ثانیه ها» با علیرضا خمسه دیدنی تر می شود

مسابقه تلویزیونی «ثانیه ها» با اجرای علیرضا خمسه از اول فروردین در شبکه دو به نمایش درمی آید.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، مسابقه «ثانیه ها» که در 16 قسمت 55 دقیقه ای با موضوع ادب، فرهنگ و هنر تولید شده از یکم تا شانزدهم فروردین سال 94 از شبکه دو به مخاطبان ارائه می شود.

در هر قسمت از این مسابقه تلویزیونی 15 شرکت کننده در دو مرحله با یکدیگر مسابقه می دهند و در نهایت دو نفر به مرحله نهایی راه پیدا می کنند. برنده آخرین رقابت مسابقه «ثانیه ها» شانزدهم فروردین برگزار می شود و برگزیدگان نهایی معرفی می شوند.

سوالات این مسابقه جنبه ای عمومی و کاربردی دارد و اطلاعاتی از حوزه های مختلف ادبی، فرهنگی و هنری را شامل می شود. حضور افراد مختلف با سطح دانش متفاوت در این مسابقه و گرفتار شدن آنها در مخمصه سنجش اطلاعات عمومی، مسابقه ثانیه ها را به یک برنامه شاد تلویزیونی تبدیل کرده است.

ثانیه ها کاری از گروه اجتماعی شبکه دو است که از یکم تا شانزدهم فروردین هر شب ساعت 24 از شبکه دو پخش و تکرار آن ساعت 12 به علاقه مندان ارائه می شود.

شبکه دو مجموعه مستند «شهر به شهر» را نیز برای ایام نوروز تدارک دیده است. این مستند جاذبه های شهرهای مختلف ایران را به کودکان و نوجوانان معرفی می کند. این برنامه در معرفی شهرهای کشور از حضور و همراهی نوجوانان همان شهر بهره می برد.

مستند شهر به شهر از ششم تا چهاردهم فروردین از شبکه دو به نمایش در می آید و در کنار معرفی جاذبه های گردشگری هر شهر، اطلاعاتی درباره نخبگان، چهره های شاخص و مفاخر شهرهای مختلف در اختیار نوجوانان قرار می دهد.

یکی از بخش های این برنامه آزمون اجرای تلویزیونی است که نوجوانان در آن شرکت می کنند و مسئولیت اجرای بخشی از برنامه را برعهده می گیرند. این برنامه در شهرهایی مانند لنگرود، هچیرود، خلخال، رانکوه، نیر، هشت جین، مهدی شهر، کلور و خوشاب تصویربرداری شده است.

برنامه «شهر به شهر» به کارگردانی و تهیه کنندگی جواد خانی، کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که پخش آن از ششم فروردین، ساعت 14 و 30 دقیقه آغاز می شود.