آرشیو شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۸۹۵
فرهنگ و هنر
۲۳

روی خط خبر

آغاز فعالیت چهارسو با «فقط به خاطر من»

درهای تالار چهارسو «فقط به خاطر من» باز می شود. نمایش «فقط به خاطر من» به نویسندگی و کارگردانی چیستا یثربی از دوشنبه 17 فروردین ماه سال جاری در تالار «چهارسو» مجموعه تئاتر شهر اجرای خود را آغاز می کند. دراین اثر نمایشی که سال گذشته در بخش تازه های تئاتر ایران سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت و با استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان مواجه شد، مارال مختاری، مسعود خواجه وند و الهه ابوطالبی به عنوان بازیگر حضور دارند. نمایش «فقط به خاطر من» از دوشنبه 17 فروردین، ساعت 19:30 در تالار چهارسو میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

نمایش آثار «اتو پینه» در موزه هنرهای معاصر تهران

با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، گالری های تهران بار دیگر کار خود را آغاز می کنند و با برگزاری نمایشگاه های متعدد، میزبان علاقه مندان خواهند بود. به گزارش ایسنا، موزه هنرهای معاصر تهران به عنوان معتبرترین و غنی ترین مرکز هنرهای تجسمی پایتخت، فعالیت خود را در سال جدید زودتر از سایر مراکز هنری تهران آغاز کرده است. این موزه که از اوایل اسفندماه سال گذشته میزبان آثار «اتو پینه» - هنرمند فقید آلمانی - بود، از پنجم فروردین 94 نیز میزبان علاقه مندان به آثار این هنرمند آلمانی بود. در نمایشگاه پینه، حدود 100 اثر به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا 28 فروردین ادامه خواهد داشت. دیگر گالری های تهران نیز از هفته سوم فروردین با برگزاری نمایشگاه هایی از هنرمندان حوزه های مختلف هنرهای تجسمی، کار خود را به طور رسمی در سال جدید آغاز می کنند.

خداحافظی پرتغالی ها با پیرترین کارگردان جهان

«مانوئل دی اولیویرا» کارگردان اسطوره ای پرتغال روز پنجشنبه در 106 سالگی درگذشت. به گزارش گاردین، مانوئل دی اولیویرا کارگردان برنده چندین جایزه سینمایی و سازنده بیش از 30 فیلم سینمایی و مستند بود.

این کارگردان که به عنوان پیرترین کارگردان جهان شناخته می شد، فیلمنامه نویس نیز بود و کار خود را از سال 1931 با ساخت مستندی صامت درباره پورتو بزرگترین شهر کشورش آغاز کرد. او دو شیر طلای جشنواره فیلم ونیز و نخل طلای افتخاری جشنواره کن را در کارنامه اش داشت.