آرشیو یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۳۲۱۷
اقتصاد
۴

تشکل ها

بررسی قیمت شیر تا پایان فروردین

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران از احتمال تغییر شیوه خرید تضمینی شیر خام از دامداران در سال جاری خبر داد و گفت: اگر هزینه های تولید به ویژه قیمت خوراک دام کنترل شود، می توان قول داد که قیمت شیر و لبنیات در سال جاری افزایش نمی یابد. سعید سلطانی گفت: پس از اجرای فاز یک و دو خرید تضمینی شیر خام در سال گذشته، مقرر شد تا در پایان فروردین امسال وضعیت و نقاط ضعف و قوت این دو فاز بررسی و در سال جاری برطرف شود.

واردات قطعات خودرو از تهاتر پول های بلوکه شده نفت

دبیر انجمن صنایع ریخته گری گفت: بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت خودروسازی از محل تهاتر پول های بلوکه شده ایران در چین و هند، از این کشورها وارد می شود که این موضوع باعث کاهش ظرفیت تولید صنعت ریخته گری شده است. حمید قدیمی گفت: 50 درصد طلب صنعت ریخته گری به مطالبات از صنعت خودروسازی مربوط می شود و 50 درصد بقیه نیز به طلب از دولت اختصاص دارد. وی توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تهاتری که بابت پول های بلوکه شده ایران در چین و هند صورت می گیرد، بخشی از قطعات مورد نیاز در صنعت خودروسازی از تولیدات این کشورها تامین می شود.

افزایش قیمت نان باید در چارچوب باشد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در تهران فقط 20 درصد نانوایی ها آزاد پز شده اند، گفت: افزایش قیمت نان آزادپزها هم باید در چارچوب باشد، تنظیم بازار شب عید امسال بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بود. مجتبی خسروتاج با تاکید بر اینکه برای ایجاد فضای رقابتی در بخش دیگر مصوبه دولت بنا شده تا اجازه داده شود 20 درصد نانوایی های سنتی، صنعتی، حجیم و غیر حجیم به سمت آزاد پزی حرکت کنند، افزود: قرار شد تا این نانوایی ها سهمیه آرد یارانه ای دریافت نکنند و خودشان با کارخانجات آرد قرارداد ببندند.