آرشیو یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴، شماره ۵۹۰۸
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

دریافت حق سرویس در چلوکبابی ها غیرقانونی است

اعضای صنف چلوکبابی حق دریافت مالیات بر ارزش افزوده و حق سرویس از مردم را ندارند. ناصر حسینی رئیس اتحادیه صنف چلوکباب و چلوخورش تهران در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی از چلوکبابی ها اقدام به دریافت حق سرویس از مشتریان می کنند که این کاری غیرقانونی است و چلوکبابی ها نباید حق سرویس از مردم دریافت کنند.

ذرت و جو دامی مشمول سیاست قیمت تضمینی شد

مدیرعامل بورس کالای ایران از مصوبه کمیسیون اقتصادی دولت برای جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی برای دو قلم کالای کشاورزی در بورس کالاخبر داد. حسین پناهیان با بیان آنکه سیاست خرید تضمینی در سال های اخیر همواره برای دولت بار سنگین مالی در پی داشته است، افزود: دولت به این نتیجه رسیده که می تواند از طریق مکانیزم بورس کالاو با اجرایی کردن سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی، موجب کشف منصفانه قیمت محصولات کشاورزی شود.

مدیرعامل شرکت مگاموتور منصوب شد

با حکم مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، اکبر شمس لاهیجی عضو هیات مدیره سایپا به عنوان مدیرعامل جدید شرکت مگاموتور منصوب شد. شمس لاهیجی، پیش از این مدیرعامل شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا بوده و ضمن ایجاد تحول در حوزه فعالیت های این شرکت، مجموعه قالب های بزرگ صنعتی را مبدل به یکی از اصلی ترین شرکت های تولید دانش در زمینه طراحی و ساخت دستگاه های پرسی و قالب سازی در صنعت خودروسازی کرده است. مگاموتور به عنوان اصلی ترین تولیدکننده مجموعه موتور، گیربکس و اکسل محصولات گروه خودروسازی سایپا محسوب شده و یکی از مهم ترین شرکت های زنجیره تامین گروه محسوب می شود. پیش از این انتصاب امیری سرپرست سرکت مگاموتور بود.

واردات 8 درصدگوشت مصرفی

سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران با بیان اینکه سال گذشته حدود 8درصد از گوشت مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین شد، گفت: با حمایت بیشتر از تولید کنندگان و افزایش بهره وری می توان نیاز وارداتی را از تولیدات داخلی جبران کرد.