آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
اخبار کشور
۳

آیت الله علوی گرگانی: سینما باید ابزاری برای ترویج آموزه های اسلام باشد

استاد درس خارج حوزه گفت: مسئولان سینما و صدا و سیما و همچنین نویسندگان و کارگردانان باید آثاری را بسازند که در آن ذهنیت جوانان نسبت به اسلام منحرف نشود و در واقع آموزه های اسلام در آنها ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اعضای سینمای مقاومت به همراه پرویز شیخ طادی کارگردان فیلم شکارچی شنبه و محمد خزائی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، گفت: قبل از انقلاب اسلامی سینما و رسانه در کشور مملو از فساد و خشونت بود و اثری از اسلام و اخلاق در آن دیده نمی شد.

وی در ادامه افزود: بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سینما از فساد دور شد و در طی سال های بسیاری آثار تولید شده در سینمای ایران در مسیر اهداف انقلاب و اسلام بود که این خود به تنهایی از بزرگترین پیروزی های انقلاب است.

استاد درس خارج حوزه تاکید کرد: سینماگران باید ارتباط عمیق خود با مراجع تقلید به ویژه رهبر معظم انقلاب را حفظ کنند تا در مسیر مبارزات بین سینمای اسلامی و سینمای غربی از مسیر منحرف نشوند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: وزارت ارشاد متاسفانه در برخی موارد کم کاری هایی داشته است که باید با تلاش دو چندان خود این ضعف را حل کند. این مرجع تقلید در توصیه به هنرمندان، ابراز داشت: مسئولان سینما و صدا و سیما و همچنین نویسندگان و کارگردانان باید آثاری را بسازند که در آن ذهنیت جوانان نسبت به اسلام منحرف نشود و در واقع آموزه های اسلام در آنها ترویج شود.