آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس مجلس تاکید کرد: استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه های فرسوده آب

رئیس مجلس شورای اسلامی بر استفاده از وام های صندوق توسعه ملی برای اصلاح شبکه های فرسوده آب تاکید کرد و گفت: سوق دادن نقدینگی کشور به سمت بخش آب و فاضلاب ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی لاریجانی پس از بازدید از واحدهای مختلف شرکت آب و فاضلاب این استان در نشستی که با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران این شرکت برگزار شد. با اشاره به لزوم تکمیل انتقال آب از سرشاخه ها به قم اظهار کرد: امیدواریم با پیگیری های صورت گرفته، ساخت سدکوچری هر چه سریع تر به پایان برسد و قم در تابستان امسال مشکل آب نداشته باشد. وی با بیان اینکه مشکل کمبود آب در کشور جدی است اظهار کرد: یکی از راه های جبران کمبود آب، متنوع کردن کاربردهای آب، استفاده بهینه از آب و افزایش بهره وری از این مایع حیاتی بوده که بسیار ضروری است و امیدواریم این کار که در قم شروع شده در تمام کشور سامان پیدا کند.

وی بر لزوم رسیدگی به فرسودگی شبکه های آب در تمام شهرهای کشور تاکید کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه لازمه این کار پشتیبانی مالی است، باید ترتیبی اتخاذ شود تا بتوان از وام های بانکی صندوق توسعه برای وزارت نیرو تسهیلات دریافت کرد. لاریجانی تاکید کرد: باید برای جلوگیری از هدر رفت آب، منبعی را از صندوق توسعه در نظر گرفت، همان طور که برای مهار آب های مرزی این کار انجام شد.

وی استفاده از توان بخش خصوصی را از دیگر راه های اجرای پروژه های آب و فاضلاب ذکر کرد و ادامه داد: تامین اوراق مشارکت از دیگر راه هایی است که می توان درخصوص تامین منابع مالی بر روی آن بررسی های لازم را انجام داد.

نماینده مردم قم در خانه ملت بر ضرورت پرداخت بدهی های بخش آب توسط دستگاه های دولتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری نباید آب را بدون ضابطه مصرف کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و در این زمینه باید تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

لاریجانی در ادامه سخنان خود بر لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای شبکه های فاضلاب قم تاکید کرد و یادآور شد: در حال حاضر نقدینگی زیادی در کشور داریم که هر چه این نقدینگی را به سمت این گونه سرمایه گذاری ها سوق دهیم به نفع کشور است.