آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۲۸۱
سیاست
۷

خبر

بازدید رئیس مجلس از تاسیسات آبفای قم

تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی روز گذشته در سفر به قم، از تاسیسات آب و فاضلاب استان بازدید کرد. او سپس با حضور در جلسه با مدیران آبفای استان قم، در جریان مسائل و مشکلات این سازمان قرار گرفت. او سپس با حضور در بیمارستان تامین اجتماعی امام رضا(ع) از این مرکز درمانی بازدید و در جلسه ای که با حضور مدیران تامین اجتماعی قم برگزار شد، شرکت کرد. از دیگر برنامه های رئیس مجلس در سفر یک روزه اش به قم، بازدید از بیمارستان فرقانی است.

آیت الله خاتمی: پیاده کردن نیروی زمینی در یمن به معنای نابودی سعودی هاست

ایرنا: عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، پیاده کردن نیروی زمینی در مرزهای کشور یمن توسط عربستان را به معنای نابودی رژیم سعودی دانست. آیت الله سیداحمد خاتمی روز دوشنبه در تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به مناسبت محکومیت تجاوز عربستان سعودی به کشور یمن، در مدرسه فیضیه گفت: راه حل بحران یمن، استقامت مجاهدان این کشور است که تاکنون موفق بوده اند و تا زمانی که قهرمانان یمن مقاومت کنند، دولت سعودی جرات ندارد نیروی زمینی خود را در حاشیه مرزهای این کشور پیاده کند و این کار به معنای نابودشدن سعودی هاست. عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در طول 36 سال پس از انقلاب اسلامی، هرجا که مسلمانان دچار بحران شده اند، حوزه علمیه قم با آنها هم دردی داشته و پیش از این خود را در عرصه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بوسنی نشان داده است.

ادغام بنادر آبادان و خرمشهر با نام بندر اروند

باشگاه خبرنگاران: قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با موافقت سازمان بنادر با پیشنهاد سازمان منطقه آزاد اروند، سرمایه گذاری و طرح توسعه ای دو بندر آبادان و خرمشهر در دستور کار قرار خواهد گرفت. عبدالله کعبی افزود: امیدواریم با شناورسازی مغروقه های به جامانده از جنگ تحمیلی و همچنین لایروبی مناطق باقیمانده، زمینه شکوفایی مجدد این دو بندر بیش از پیش فراهم شود.