آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون اول رئیس جمهور: لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد بزودی تقدیم مجلس می شود

معاون اول رئیس جمهوری گفت: لایحه تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری و صنعتی در دولت تهیه شده و به زودی برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

اسحاق جهانگیری در سفر به ایلام ابراز امیدواری کرد این امر به رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه استان ایلام به ویژه در حوزه اشتغال منجر شود.

وی اضافه کرد: طرح های بسیار بزرگی به ویژه در حوزه آب در ایلام در حال اجراست که اجرای 6 سد و شبکه های آبیاری از مهمترین آنهاست و این استان را به کارگاهی بزرگ در حوزه آبرسانی تبدیل کرده است.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: استان ایلام به دلیل هم مرز بودن با کشور عراق دارای توانایی بالایی در حوزه صادرات کالاو خدمات است و پارسال مبادلات مرزی در این استان و به ویژه شهرستان های مهران و دهلران 40 درصد بیشتر از سال 92 بود.

جهانگیری بر لزوم تسریع در احداث زیرساخت های مورد نیاز در راه اندازی منطقه آزاد مهران تاکید کرد و اظهار داشت: مسائل و مشکلات تجار و بازرگانان فعال در این مرز بررسی و رفع خواهد شد.

وی از مسئولان گمرک خواست با ایجاد امکانات رفاهی، رضایت فعالان این حوزه را در مرز مهران فراهم آورد و در این راستا تلاش جدی تری داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باید هر چه سریع تر زیرساخت های لازم به منظور راه اندازی منطقه آزاد مهران تکمیل شود، گفت: چهار بانده کردن جاده ایلام - مهران و... در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: اتصال منطقه آزاد مهران به راه آهن سراسری از دیگر اولویت های کاری دولت بوده که در دستور کار قرار دارد.