آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

تشییع پیکر پاک شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) در اهواز

پیکر پاک شهید مدافع حرم اهل بیت(ع) دیروز در غم و اندوه مردم اهواز تشییع و در گلزار شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری ها، پیکر شهید حبیب جنت مکان عصر یکشنبه از طریق مرز چزابه وارد خاک ایران شد و مردم و مسئولان خوزستان صبح دیروز پیکر این مدافع حرم اهل بیت(ع) را از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تشییع کردند و سپس پیکر این شهید برای خاکسپاری به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت. آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بر پیکر این شهید نماز اقامه کرد. حاج حبیب جنت مکان در 27 فروردین در عملیات دفاع از عتبات عالیات در عراق به شهادت رسید.

تشییع پیکر جانباز شهید

پیکر مطهر جانباز 70 درصد شهید مجید بندری دخت با حضور جمعی از مردم ماهشهر، خانواده شهیدان، ایثارگران و جانبازان دیروز از حسینیه ثارالله تشییع و در گلزار شهدای ماهشهر به خاک سپرده شد.

شهید بندری دخت در جریان عملیات والفجر 8 مصدوم شیمیایی شد و پس از سال ها تحمل درد و رنج بیماری یکشنبه به درجه شهادت رسید.

شناسایی هویت شهید

قزوین - خبرنگار کیهان: مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین گفت: یکی از شهدای گمنام شهر محمدیه استان قزوین که سال 1389 در این شهر دفن شده بود، شناسایی شد.

سرهنگ پاسدار مهدی طاهرخانی افزود: این شهید گرانقدر «احمد شمسی پور» فرزند علی اکبر نام دارد که در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در اردیبهشت سال 1389 در بوستان شهدای گمنام محمدیه دفن و با انجام آزمایش دی ان ای هویت این شهید شناسایی شد.

وی گفت: شهید شمسی پور متولد 1341 در شهر شهریار است. وی به عنوان بسیجی در سال 1361 به جبهه های حق علیه باطل اعزام شده بود. طاهرخانی گفت: شهید احمد شمسی پور در مهر 1361 در منطقه عملیاتی سومار و در عملیات مسلم ابن عقیل به شهادت رسیده است.

به گفته وی، مراسم استقبال از خانواده شهید شمسی پور عصر امروز درکنار مزار آن شهید برگزار می شود.