آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: موازی کاری منجر به ورود گوشت بوفالو به کشور شد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: موازی کاری دو سازمان دامپزشکی و غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سبب ورود گوشت بوفالو به کشور شده است.

به گزارش ایرنا، «حسینعلی شهریاری» در حاشیه بازدید از سازمان ملی استاندارد مستقر در کرج بدون اشاره به میزان گوشت بوفالوی وارداتی و ضرورت واردات آن اظهار داشت: این دو سازمان نقطه نظرهای بسیار متفاوتی در خصوص موضوعات مربوط به مواد غذایی دارند که بایستی برطرف شود، به عنوان مثال سازمان غذا و دارو در زمینه استفاده از خمیر مرغ برای تولید سوسیس و کالباس دلایلی دارد که این مهم از سوی سازمان دامپزشکی مورد قبول نیست!

وی با اشاره به طرح تحول نظام استانداردسازی نیز گفت: در حال حاضر طرح های زیادی وجود دارد که باید خارج از نوبت در صحن علنی مجلس مطرح شود، اعتقاد دارم این طرح تا پایان عمر مجلس نهم به صحن علنی مجلس نخواهد رسید!

شهریاری افزود: در بندهایی از این طرح که به حوزه سلامت ارتباط پیدا می کند اختلاف هایی میان سازمان استاندارد وجود دارد که بایستی مرتفع شود. وی تصریح کرد: مسئولان مربوط باید در بحث درج علامت استاندارد بر روی کالاو محصولات دقت کافی داشته باشند و بر روی کالاهایی این آرم را درج کنند که از همه لحاظ مورد تایید است.