آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
صفحه آخر
۱۲

به رغم مخالفت های مردمی: فیلیپین مانور نظامی مشترک خود با آمریکا را آغاز کرد

سربازان آمریکایی و فیلیپینی به رغم مخالفت های مردمی دیروز بزرگ ترین مانور نظامی مشترک دو کشور در 15 سال اخیر را آغاز کردند.

به گزارش تسنیم، نیروهای نظامی آمریکا و فیلیپین دیروز سی و یکمین مانور نظامی مشترک خود را موسوم به «بالیکاتان» یا «شانه به شانه» شروع کردند. حدود یازده هزار نظامی دو کشور در این مانور شرکت دارند.

مانور نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین بخشی از مانورهای نظامی آمریکا با کشورهای منطقه آسیا - اقیانوسیه به شمار می رود. آمریکا طی ماه های گذشته سربازان، کشتی های جنگی و هواپیماهای بیشتری را در منطقه مستقر کرده است.

«رائول دل روساریو» ژنرال ارشد آمریکایی در این باره مدعی شد: «مانور این هفته، بخشی از تلاش آمریکا برای برقراری تعادل قوا در آسیا به شمار می رود. بیش از 1000 سرباز آمریکایی در این مانور شرکت کرده اند.»

آمریکا اعلام کرده 29 مانور نظامی را در 12 کشور منطقه طی پنج سال آینده برگزار می کند. برگزاری مانور مشترک با فیلیپین چند روز پس از آن آغاز شده است که فیلیپین خواستار حمایت باثبات و چشمگیر آمریکا در برابر توسعه سریع نفوذ چین در دریای جنوبی چین شده است.

همزمان با شروع مانور نظامی مشترک آمریکا و فیلیپین گروهی از مردم این کشور با برگزاری تظاهرات اعتراض خود را به همکاری های نظامی کشورشان با آمریکا اعلام کردند و خروج آمریکا را از کشورشان خواستار شدند.