آرشیو سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۳۹
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

طعنه حماس به نتانیاهو

حماس از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواست از فریب خانواده های افراد نظامی ناپدید شده خود دست بردارد. این جنبش به نتانیاهو توصیه کرد سربازان خود را درست آمارگیری کند.

درگیری های قبایلی در نیجریه

پلیس نیجریه اعلام کرد که دست کم 23 روستایی در درگیری های میان دو قبیله که اعضای آن عمدتا ماهیگیر و کشاورز هستند در ایالت «بونو» در مرکز نیجریه کشته شدند.این درگیری بر سر حق ماهیگیری در یک دریاچه آغاز شد و شمار زیادی نیز مجروح شدند.

اعدام 28 مسیحی در لیبی

گروه تروریستی داعش یک نوار ویدئویی را منتشر کرد که در آن نشان می دهد دست کم 28 تبعه مسیحی اتیوپی را در لیبی به طرز فجیعی اعدام می کند.

احضار سفیر آمریکا از سوی لهستان

اظهارات ماموران اف بی آی درباره افسانه هولوکاست و مسئول دانستن لهستان در آن واکنش ورشو را به دنبال داشت.وزارت خارجه لهستان سفیر آمریکا را احضار و درباره این موضع گیری توضیح خواست.سفیر آمریکا در لهستان نیز به دلیل اظهارات نامناسب رئیس اف بی آی درخصوص همدست بودن لهستان با آلمان نازی در افسانه هولوکاست عذرخواهی کرد.

اولین پایگاه نظامی انگلیس در خلیج فارس

سفیر انگلیس در بحرین اعلام کرد که این کشور اولین پایگاه نظامی خود را تا اواخر سال 2016 میلادی در خلیج فارس افتتاح می کند. این پایگاه نظامی توسط آل خلیفه در حال ساخت است اما گروه های مخالف دولت با ساخت این پایگاه نظامی مخالف هستند.