آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مجلس: 10 درصد کل یارانه انرژی جهان مربوط به ایران است

ایران بزرگترین ارائه دهنده یارانه به بخش انرژی در دنیاست.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 10 درصد کل یارانه انرژی جهان مربوط به ایران است گفت: 16 و نیم میلیارد ریال از بودجه کشور در یک سال صرف پرداخت یارانه انرژی می شود.

بنی هاشمی افزود: این در حالی است که با این میزان می توان 10 هزار مگاوات نیروگاه بادی به ظرفیت 20 درصد ذخایر انرژی برق در کشور ایجاد کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران با بیش از 300 روز آفتابی در سال ظرفیت و امکان خوبی برای بهره برداری از این انرژی خدادادی دارد که با اختصاص یارانه جهت نصب سلولهای خورشیدی در طی 2 سال گذشته گام مهمی در این زمینه برداشته شده است.

وی افزود: هم اکنون اغلب تولیدات در کشور با استفاده از انرژی فسیلی گاز تولید می شود و در عین حال برای تولید برق هم از این انرژی استفاده می شود. بنی هاشمی افزود: باید صرفه جویی در حوزه مصرف انرژی رقم بخورد و لازم است در این زمینه اقدامات لازم از سوی متولیان انجام شود.

وی گفت: محور برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها در کمیسیون انرژی مجلس به دنبال برنامه ریزی های بنیادین کشور و هدایت مصرف انرژی به سمت انرژی های نو است.

وی با اشاره به اینکه سوخت های فسیلی پایان پذیرند افزود: نسل های آینده نیز حق دارند از این منابع بهره مند شوند ضمن اینکه باید از ظرفیت موجود در کشور به لحاظ وجود منابع فراوان از انرژی های نو از جمله انرژی خورشیدی و باد استفاده کرد.