آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

در باب الراس حرم حضرت عباس(ع) امروز به سمت کربلاانتقال می یابد

معاون عمرانی استاندار مرکزی و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: در «باب الراس الشریف» حرم حضرت ابوالفضل (ع) که از سوی مردم استان مرکزی به ویژه مردم شهرهای زرندیه و ساوه ساخته شده، امروز از ساوه به سمت کربلای معلی انتقال داده خواهد شد.

اراک- خبرنگار کیهان: مهدی زندیه وکیلی افزود: پس از مراسم رونمایی از در«باب الراس الشریف» حرم ابوالفضل(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد. این اثر ارزشمند امروز از ساوه به سمت شهر مامونیه منتقل و پس از توقف دو روزه در این شهر و عبور از شهرهای زرندیه، دلیجان، محلات و خمین به اراک منتقل خواهد شد و پس از توقف دو روزه در مصلای اراک به شهر شازند حرکت داده شده و با عبور از استان های همجوار به کشور عراق منتقل و طی مراسم ویژه در صحن بالای سر مبارک علمدار کربلانصب می شود.

معاون استاندار مرکزی، تصریح کرد: این در با ارتفاع 4 متر و 28 سانتی متر و عرض 280 سانتی متر، در دو لنگه ساخته شده و در ساخت آن از انواع هنرهای رایج کشورمان از جمله خاتم کاری، گره چینی، قلم زنی، میناکاری، زرگری و معرق و آبکاری طلااستفاده شده است.

به گفته زندیه وکیلی، در ساخت این در بیش از 3 کیلوگرم طلاو 865 کیلوگرم مس و 620 کیلوگرم استیل به کار رفته که تمام این اقلام از نذورات مردم تامین شده است.

وی یادآور شد: بعد از ساخت ضریح مرقد حضرت ابراهیم مجاب(ع) که درسال گذشته به پایان رسید، در «باب الراس شریف» حرم حضرت ابوالفضل(ع) دومین هدیه مردم استان مرکزی به آستان مقدس اهل بیت(ع) محسوب می شود.

وی گفت: استان مرکزی علاوه بر تامین نقدی، بخش قابل ملاحظه ای از هزینه بازسازی و گسترش حرم شریف ائمه اطهار(ع)، سهم بسزایی در ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم حضرت علی(ع) را به خود اختصاص داده است.