آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

کارکنان معدن کرومیت منوجان خواستار اجرای قانون سخت و زیان آور شدند

شماری از کارکنان شرکت معدن کرومیت (فاریاب) منوجان استان کرمان دیروز با حضور در فرمانداری این شهرستان خواستار رسیدگی مسئولان به مشکلات خود در زمینه بازنشستگی شدند.

نماینده کارگران معدن در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به این که طبق قانون کار، فعالیت در معدن از مشاغل سخت و زیان آور است، لذا این تعداد از کارکنان خواهان بازنشستگی از طریق اعمال این ماده قانونی هستند.

عبدالله نوربخش افزود: طی چند هفته گذشته این موضوع از طریق مسئولان شرکت مربوطه پیگیری شد زیرا قرار بود شرکت 4 درصد به خاطر سخت و زیان آور بودن کار معدن به تامین اجتماعی پرداخت کند اما این رقم پرداخت نشده و به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی از بازنشستگی کارگران خودداری کرده است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز گفت: تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر مشکلات کارگران معدن به این سازمان ارائه نشده است. معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و دادستان منوجان نیز با حضور در جمع کارگران و کارکنان معدن کرومیت، برای پیگیری درخواست آنان قول مساعد دادند.

شرکت کرومیت فاریاب در فاصله 40 کیلومتری شهر منوجان واقع شده و با 1500 نیرو یکی از معادن مهم تولید کننده کرومیت در کشور است.