آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
صفحه آخر
۱۲

افزایش بی سابقه تهدیدات تروریستی علیه فرانسه

نخست وزیر فرانسه در اظهاراتی با اشاره به تهدیدهای تروریستی اخیر در کشورش، این تهدیدها را بی سابقه ارزیابی و عنوان کرد تروریست ها فرانسه را هدف گرفته اند.

به گزارش فارس به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه دیروز(چهارشنبه) در واکنش به خنثی شدن حمله تروریستی یکشنبه گذشته در پاریس و بازداشت عامل سازماندهی این حمله در اظهاراتی اعلام کرد: «کشور ما طی هفته های اخیر با تهدیدهای تروریستی بی سابقه ای مواجه بوده است. ما به طور پیوسته در حال تجسس هستیم و همین امر امکان بازداشت های پی درپی و بازجویی از افرادی که خواستار عزیمت به سوریه یا عراق هستند را فراهم ساخته است. همین امر هم باعث شد که فورا هویت فردی که روز یکشنبه گذشته بازداشت شد را شناسایی کنیم»

نخست وزیر فرانسه گفت: «تنها هدف ما حفاظت از فرانسویان است. تروریست ها فرانسه را هدف گرفته اند تا در ما اختلاف ایجاد کنند. ما باید با حفاظت از شهروندانمان و اتحاد با یکدیگر به آنها پاسخ بگوییم.»

نخست وزیر فرانسه البته توضیح نداد که با وجود تهدیدات تروریستی نسبت به کشورش چرا پاریس از گروهک تروریستی منافقین و گروه های تروریستی سلفی- تکفیری سوریه حمایت می کند. فرانسه طی سه سال گذشته از حامیان اصلی گروه های تروریستی در سوریه بوده است.