آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۱
صفحه آخر
۱۲

انحلال پارلمان لبنان گزینه نبیه بری برای خروج از بحران

رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، اگر نمایندگان برخی گروه های سیاسی از حضور در مجلس همچنان امتناع کنند، او پارلمان را منحل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی اعلام نمایندگان احزاب «الکتائب» و نیروهای لبنانی به ادامه تحریم حضور در پارلمان، «نبیه بری» گفت، از رئیس جمهور جدید خواهد خواست طبق قانون اساسی، پارلمان را منحل کند. به گفته نبیه بری، این نمایندگان بدون دلیل، از حضور در جلسات پارلمان امتناع می کنند و آن را از اکثریت می اندازند.

نبیه بری از دولت نیز خواست هر چه زودتر بودجه کشور را تصویب کند.

رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه برخی از تصویب بودجه خودداری می کنند، اظهار داشت: من در زمان تشکیل دولت، به وزیر مالیه دستور دادم طرح بودجه را تهیه کند و این اتفاق افتاد. اما دولت آن را در موعد مقرر تصویب نکرد.

مشکل سیاسی دیگر لبنان در روزهای جاری، به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان مجلس برای انتخاب رئیس جمهور است. برای انتخاب رئیس جمهور، باید دو سوم نمایندگان در مجلس حضور داشته باشند و رای بدهند. از زمان استعفای «میشل سلیمان» در چهار خرداد سال 1392 تاکنون (یعنی 333 روز است که) لبنان رئیس جمهور ندارد. دیروز نیز به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر، رئیس جمهور انتخاب نشد!