آرشیو پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۱۲
بین الملل
۲۱

ادامه حملات جنگنده های عربستانی علیه انصارالله

دیروز در حالی که هنوز 12 ساعت از آتش بس اعلام شده از سوی عربستان نمی گذشت، جنگنده های ائتلاف تحت رهبری این کشور بار دیگر مواضعی را در یمن هدف حملات خود قرار دادند.

به گزارش اسکای نیوز عربی، این حملات در غرب استان تعز واقع در جنوب شرق یمن و در اطراف تیپ 35 ارتش یمن رخ داد که هنوز به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن وفادار مانده است.

گفته می شود درگیری هایی در اطراف این پادگان نظامی میان نیروهای انصارالله و همپیمانان آنها با شبه نظامیان و برخی نیروهای ارتش وابسته به منصور هادی رخ داده است و جنگنده های ائتلاف عربی در حمایت از نیروهای منصور هادی دست به عملیات نظامی زده اند. با وجود حملات ائتلاف، حوثی ها پس از چند ساعت درگیری توانستند مقر تیپ 35 را به کنترل خود درآورند. درگیری ها در اطراف این پایگاه ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت. همچنین پایگاه خبری العهد لبنان اعلام کرد جنگنده های عربستانی در حملات امروز خود اطراف زندان مرکزی تعز را نیز هدف قرار دادند. طبق گزارش ها بعد از گذشت 27 روز از تجاوز عربستان به یمن 2051 نفر شهید و 3897 زخمی شدند. السقاف فتحی السقاف «رئیس مرکز ملی نظارت و شفاف سازی یمن» اعلام کرد: 396 نفر از این قربانیان کودک و 255 نفر دیگر زن هستند. این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که در این حملات 900 تن شهید و 3897 هزار تن دیگر زخمی شدند که 150 تن از آنها کودک هستند. در خصوص آمار آواره ها نیز سازمان کمک های بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد: از زمان آغاز بمباران هوایی و درگیری های شدید در 18 استان از 22 استان یمن، 150 هزار نفر بی خانمان شده و حدود 7/5 میلیون نفر نیازمند کمک های فوری و اولیه هستند.