آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۵
اقتصادی
۴

علیرضا محجوب از نمایندگان حامی دولت: بحران بیکاری در حال تشدید است

عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به افزایش جمعیت بیکاران در کشور گفت: بحران بیکاری در حال تشدید است.

به گزارش تسنیم، علی رضا محجوب باحضور در همایش ملی کار با اشاره به اینکه دو تراز شغلی متفاوت داریم، افزود: یک تراز شغلی مربوط به افراد کمتر از دیپلم و دیگری مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی ادامه داد: آن دسته از افرادی که تحصیلات کمتر از دیپلم دارند در مشاغل ناپایدار و مشاغلی با درآمدهای نامشخص جذب می شوند.

این عضو اصلاح طلب مجلس به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: متاسفانه مشکل عمده بازار کار در راستای فارغ التحصیلان دانشگاهی است. اکنون 4/9 میلیون نفر در دانشگاه ها مشغول تحصیل هستند که اگر دقت کنید مشاهده می کنیدکه تعداد زیادی از این افراد بیکار هستند.

محجوب ادامه داد: با بازار موجودی که داریم سالیانه یک میلیون و 200 هزار نفر وارد بازار کار می شوند که ظرفیت ما برای 920 هزار نفر است و تنها 250 هزار نفر را جذب می کنیم و مابقی به جامعه بیکاران افزوده می شود.

وی به 4 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال جوانان از محل هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و افزود: بحران بیکاری در حال تشدید است. باید دقت کنیم که با بهره مندی از ظرفیت های موجود فضا را برای توسعه پیش خواهیم برد. یکی از مشکلات موجود در بازار کار دو برابری بیکاری زنان فارغ التحصیل نسبت به مردان است.

اشاره این نماینده حامی دولت به جذب 250 هزار نفر سالانه در بازار کار، در حالی است که علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در ششمین همایش ملی کار با اشاره به 22 میلیون شاغل در حال حاضر و با 600 هزار دفترچه بیمه اجباری که در سال 93 صادر شد، گفت: می توانیم ادعا کنیم که در سال گذشته 600 هزار شغل خالص ایجاد کرده ایم.