آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۵
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: سازمان استاندارد تحت فشارهای بیرونی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان استاندارد به دلیل وابستگی به دولت اکنون تحت فشارهای بیرونی است و به خوبی نمی تواند به وظایف خود عمل کند.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با میزان، افزود: درحال حاضر ساختار تشکیلاتی استاندارد نیازمند تغییر و بازنگری است که این اقدام در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشت.این نماینده مجلس ادامه داد: تاکنون اصلاح اساسنامه این سازمان در کمیسیون مشترک مجلس مورد بررسی قرار گرفته تا این سازمان با رویکرد مستقل ادامه کار دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر سازمان استاندارد تحت فشارهای بیرونی قرار دارد و از سوی دیگر به شدت به دولت وابسته است.وی افزود: به هرحال تلاش ما این است که وابستگی و جلوگیری از نفوذ هرچه بیشتر سودجویان به این سازمان و جلوگیری از رانت را پیگیری کنیم تا خروجی آن جلوگیری از حوادث و ضعف ها در بخش های مختلف باشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: باید از دور زدن قانون و نادیده انگاشتن قانون و همچنین نفوذ به سازمان استاندارد و انحراف در رسالت این سازمان جلوگیری کنیم.عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باتوجه به وضعیت کنونی سازمان استاندارد، این سازمان قادر به انجام وظایفش به نحو احسن نیست.