آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۴۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

آماده سازی 20 هزار پایگاه تابستانی برای اوقات فراغت دانش آموزان

20 هزار پایگاه تابستانی آماده استقبال از دانش آموزان کشور است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل فرهنگی، هنری اردوها و مکانهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور دیروز دراین باره گفت: این پایگاه ها برای تابستان امسال و اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان آماده شده است و طبق دستورالعمل ارسال شده، ستاد اوقات فراغت استانها اقدام به اجرای برنامه های مختلف در این پایگاه ها خواهند کرد.

علی اکبر زاده افزود: شعار امسال برای تابستان هر دانش آموز یک مهارت است که در این راستا قرار است دانش آموزان با توجه به علاقه خود و با هزینه های اندک مهارتهایی را یاد بگیرند که در آینده می تواند برای آنها ایجاد اشتغال کند.

وی گفت: در این راستا طرح مزرعه من هم در اردوگاه ها و کانونها اجرا خواهد شد که طبق آن به دانش آموزان در قالب گروه ها قطعه زمینی به صورت موقت داده می شود تا کار کشاورزی و باغی بر روی آن انجام دهند.

اکبرزاده افزود: این کارها علاوه بر کسب مهارت موجب اشتغال و درآمد موقت برای آنها نیز می شود.

مدیر کل فرهنگی، هنری اردوها و مکانهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش کشور همچنین از جهش 2 برابری اعزام کاروان راهیان نور دانش آموزی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب در نیمه دوم سال 93 نسبت به سال قبل از آن خبر داد و گفت: در این مدت 600 هزار دانش آموز از این مناطق بازدید کردند.

اکبرزاده در زمینه خرید کتاب و حمایت از کتابخوانی هم گفت: یک میلیارد و 600 میلیون تومان امسال برای خرید کتاب مدارس ابتدایی روستایی و شهری اختصاص یافته که برای توزیع با نظر کارشناسان و معلمان اولویت با مدارس عشایری و روستایی است.