آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
ایران
۱۵

گردش در باغ لاله های البرز

همزمان با آغاز هفدهمین جشنواره ملی لاله ها، دامنه های سر به فلک کشیده البرز جنوبی از دیروز به مدت 13 روز میزبان تماشاگران گل شد.

به گزارش ایرنا، هر ساله شمار زیادی از هموطنان برای دیدن این منظره زیبا به روستای گرماب می روند. زادگاه این گل، بیشتر مناطق شمالی ایران و ترکیه است و هنوز هم نمونه های وحشی گل لاله در بسیاری از نقاط ایران بویژه کوه های شمال غربی و ارتفاعات سبلان یافت می شود.

به گفته مدیر باغ لاله های استان البرز، فضای این باغ 10 هزار مترمربع (یک هکتار) است که در آن 600 هزار پیاز لاله با 32 گونه (واریته) مختلف کاشته شده است.

جواد غلامی افزود: تشویق و ترغیب مردم به مشارکت در توسعه فضاهای سبز و پیشگیری از تخریب محیط زیست و منابع طبیعی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

غلامی خاطرنشان کرد: این مکان همه روزه از 8 صبح تا 20 باز است و در روزهای جمعه نیز بازدید کنندگان از هشت تا ساعت 14 می توانند از مکان دیدن کنند.باغ لاله های البرز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در 70 کیلومتری شمال مرکز استان و در حاشیه جاده کرج چالوس و رودخانه کرج احداث شده است.این باغ همه ساله در اردیبهشت ماه پذیرای شمار زیادی از گردشگران است.