آرشیو سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۴۵
ایران
۱۵

آغاز کاشت بهاره گیاهان دارویی در ایلام

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی ایلام از آغاز کشت بهاره گیاهان دارویی در مناطق مختلف استان خبر داد.

علی فرضی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کاشت بهاره گیاهان دارویی که در قالب قرارداد مشاوره و نظارت با همکاری بخش خصوصی پیش بینی شده بود در شهرستان های مهران، آبدانان و دهلران از اوایل فروردین ماه امسال آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به سطح زیرکشت گیاهان دارویی و استقبال کشاورزان از کاشت گیاهان دارویی در سال های اخیر انتظار می رود تا پایان سال 94 این میزان به بیش از 80 هکتار افزایش یابد که می تواند نقطه عطفی در توسعه کاشت گیاهان دارویی در استان ایلام باشد.

فرضی نژاد در خصوص کشت گونه های جدید گفت: با توجه به وضع فعلی بازار فروش محصولات این گیاهان و نیز ضرورت نیاز به کشت گونه های جدید، کشت دو گونه گیاه دارویی «گل راعی» و «مرزنجوش» که با شرایط آب و هوایی استان سازگار است در برنامه کشت سال زراعی 95 94 قرار گرفته است.

وی با بیان این که جهاد دانشگاهی واحد استان ایلام در کنار توسعه کشت گیاهان دارویی، برنامه تولید قلمه و نشاء گیاهان دارویی، آموزش های کوتاه مدت و نیز دانشگاهی گیاهان دارویی، ارائه خدمات آزمایشگاهی استخراج و آنالیز مواد موثره گیاهی، فرهنگ سازی مصرف گیاهان دارویی و انجام تحقیقات اهلی سازی گیاهان دارویی بومی استان را در دستور کار خود قرار داده است.