آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۰
سیاسی
۳

پیام سرلشکر فیروزآبادی به مذاکره کنندگان هسته ای

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به هیات مذاکره کننده هسته ای کشورمان، راهبرد استقامت و هشیاری در مکتب انقلاب را در برابر گزاره برگ متناقض امریکا (فکت شیت) اعلام کرد. به گزارش «ایران»، سرلشکر سید حسن فیروزآبادی در بخشی از این پیام تاکید کرد:

- تمامی قطعنامه های شورای امنیت مبتنی بر تحریم کشور و گنجانیدن ایران در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل باید به صورت شفاف و قاطع لغو و ابطال شود.

- هیچ یک از اطراف توافق مجاز به ورود به قواعد و کارکردهای امنیت ملی کشور همچون برنامه های دفاعی- اطلاعاتی- امنیتی، منطقه ای و سیاست های سایبری و سیاسی کشور تحت عناوینی همچون فعالیت های مجاز و مشابه آن نبوده و هیچ مدل و الگویی را برای تبعیت یا پیشنهاد نمی توانند ارائه و مطرح سازند.

- ماهیت توافق به گونه ای باشد که جمهوری اسلامی ایران بتواند زیرساخت های صنعتی خود را برای بازگشت پذیری حفظ و نگهداری نماید.

- غرب باید متعهد گردد که به منظور اجرای توافق و نظارت بر آن از لابی گری یا هرگونه طرف ثالث در خارج از حکومت به عنوان ابزار فشار، جمع آوری اطلاعات، اتکای خبری یا رسانه ای پرهیز نموده و این نکته در قطعنامه ابطال مصوبات قبلی در شورای امنیت به صراحت گنجانیده شود.

- گزارش های مبتنی بر راستی آزمایی باید در قالب یک پیوست و صرفا در موضوعات غنی سازی و براساس حوزه توافق و با رعایت اصول حاکم بر حقوق بین الملل در نظارت بر بازرسی تنظیم و به پیوست توافق به عنوان سند رسمی ضمیمه گشته و مشخص گردد مسائل و ابهامات فی مابین ایران آژانس برطرف گردیده است.

- تعلیق و برچیدن هر یک از زیرساخت های هسته ای باید متضمن برچیدن زیرساخت های تحریم توسط 1+5 باشد و در صورت اصرار بر تعلیق و نه لغو تحریم ها از سوی غرب، جمهوری اسلامی ایران نیز باید کلیه توافقات را در سطح تعلیق فعالیت های هسته ای پیش ببرد.