آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۰
اجتماعی
۴

دو خط خبر...

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد با اشاره به موضوع بیمه اهالی رسانه گفته است: بیمه خبرنگاران مساله بسیار مهمی است و برای اینکه استقلال حرفه ای و ثبات شغلی اهالی مطبوعات حفظ شود از صاحبان رسانه ها خواسته ایم در ازای اینکه همکاران خود را بیمه می کنند فیش های واریزی به سازمان تامین اجتماعی را به این معاونت ارائه دهند تا عین مبلغ واریزی به حساب آنان واریز شود.

محمد مهدی تندگویان، نایب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران درباره آخرین وضعیت ایمن سازی مجتمع تجارت جهانی فردوسی و پایان مهلت ارائه نقشه از سوی مالک به سازمان نظام مهندسی، گفته است مالک این مرکز می گوید که نقشه را به نظام مهندسی تحویل داده ام، اما نظام مهندسی هنوز نامه ای برای ما ارسال نکرده و بنابراین پرونده همچنان بلاتکلیف مانده است.

دکتر صمد حاج جباری، مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم اعلام کرده است که این وزارتخانه برنامه دارد امسال 5000 دانشجوی غیر ایرانی را جذب دانشگاه های کشور کند؛ البته دانشجویانی که بتوانند با هزینه شخصی خود در دانشگاه های ایران تحصیل کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفته است که نتیجه بررسی تناسب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد با تعداد رشته های این دانشگاه بعد از اردیبهشت ماه اعلام می شود.

مدیرکل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفته است، بیمه شدگان قالیباف، بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار از تمامی تعهدات بلندمدت بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت وخدمات درمانی برخوردار هستند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر درباره سرنوشت ادغام اورژانس با هلال احمر گفته است که به هیچ وجه تعطیلی و ادغام اورژانس و هلال احمر مطرح نیست اما با رعایت قوانین و مقررات باید به سمتی برویم تا تصمیم صحیح گرفته شود.

علی اکبر کسائیان دبیر هیات منصفه دادگاه مطبوعات اظهار داشت دیروز در دادگاه مطبوعات به اتهام های پرونده های دوروزنامه «مردم امروز» و «خبر ورزشی» رسیدگی شد که در نتیجه آن با اکثریت آراء هر دو مجرم شناخته شدند.