آرشیو دوشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۵۹۲۰
اجتماعی
۴

تهران

«صالح آباد» جایگزین بهشت زهرا (س) 2

بهشت زهرا(س) شماره 2 هنوز نیامده، با حاشیه های زیادی همراه شده است. از مکان فعلی آن گرفته تا قیمت قبرهای آنکه معلوم نیست براساس چه دستورالعملی تعیین خواهد شد. با این حال آن طور که از صحبت های مدیرعامل اتحادیه سازمان های آرامستان های کشور می توان حدس زد به احتمال زیاد منطقه «صالح آباد» گزینه نزدیک تری برای آرامستان دوم تهرانی ها خواهد بود. البته علت اینکه تا این لحظه همچنان خبر جدی از مکان دقیق بهشت زهرا (س) (2) منتشر نشده، پیشتر به علت جلوگیری از دست دلالان و سودجویان برای خرید زمین در این منطقه عنوان شده است.

قدرت الله قنبریان در این باره با تاکید بر اینکه برای حل مشکل کمبود ظرفیت آرامستان ها در هر شهر مناطق ویژه ای پیشنهاد شده است، می گوید: برای تهران در چندین منطقه از جمله غرب و منطقه صالح آباد زمین هایی در نظر گرفته شده؛ البته هنوز نهایی نشده است؛ در مشهد مقدس هم علاوه بر بهشت رضا، بهشت رضوان نیز در حال آماده سازی است؛ در قم هم 500 هکتار زمین خریداری شده و درحال تعریض آرامستان این شهر هستیم. در کرج هم بهشت علی(ع) تا پایان سال 94 افتتاح می شود.

به گفته او، آرامستان های هر شهر باید 10 تا 15 کیلومتر خارج از محدوده شهری باشند تا آلایندگی آب و خاک به حداقل برسد.

جزئیات بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بسته تشویقی سال 94 نوسازی بافت فرسوده شهر تهران با تکیه بر تامین و تحقق حداقل عرض مورد پذیرش و نیاز معابر شهری محلات به میزان 8 متر، امکان بهره مندی از تراکم های تشویقی اعطایی به مالکان و سازندگان در بافت فرسوده را ایجاد کرده است. فتح اللهی افزود: تراکم تشویقی با رعایت عرض گذر حداقل 8 متر در ساخت و سازهای انفرادی با مساحت بیشتر از 150 متر مربع، یک طبقه؛ تجمیعی با مساحت بیشتر از 150 متر مربع و کمتر از 200 متر مربع، از یک تا دو طبقه و تجمیعی با مساحت بیشتر از 200 متر مربع، دو طبقه خواهد بود.