آرشیو چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۳۲۳۷
جامعه
۱۳
شورای شهر

از سوی رییس هیات نظارت برانتخابات شورایاری ها انجام شد: اعتراض به انتصاب نمایندگان شهرداری در شورایاری ها

اعتماد | دیروز محمد سالاری، رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری ها و رییس کمیسیون شهرسازی و معماری در صحن شورا تذکری را به شهرداری داد که مشکل بیش از 2500 عضو منتخب شورایاری های منتخب دوره چهارم بوده و هست. وی از تاخیری که در صدورتاییدیه منتخبین شورایاری ها صورت گرفته، گلایه کرد و آن را باعث بلاتکلیفی اعضای شورایاری های جدید خواند.

اما چرا آغاز به کار شورایاری ها که قرار بود هشتم اردیبهشت ماه انجام شود، تاکنون به تاخیر افتاده است؟ سالاری دلیل این تاخیر را اقدام جدید شهرداری می داند. شهرداری اسفندماه سال گذشته در دستورالعملی، اعلام کرد که باید در کنار هفت عضو شورایاری ها در هر محله، شش عضو دیگر که از سوی شورای سیاستگذاری انتخاب می شوند نیز حضور داشته باشند. براساس آنچه در این دستورالعمل آمده است هم ترکیب شورای سیاستگذاری و هم ترکیب شش نفره نام برده شده به گونه ای است که همگی از منتصبین به شهرداری هستند. به بیانی، با ورود این گروه شش نفره به شورایاری ها، عملاشهرداری زمام امور شورایاری ها را در دست می گیرد که این امر کاملامغایر با روح استقلال شورایاری هاست. حالارییس هیات نظارت برانتخابات شورایاری ها با انتقاد از اقدام شهرداری قاطعانه می گوید که هیات نظارت زیر بار این دخالت نخواهد رفت و تا این مساله حل نشود، اجازه آغاز به کار شورایاری های منتخب چهارم را نخواهد داد.

وی درعین حال تاکید می کند که هیچ گونه «انتصابی» را در شورایاری ها نمی پذیریم و می گوید: البته فکر نمی کنم خود شهردار چندان در این بخشنامه دخالت داشته باشد! تلاش می کنیم در جلساتی که با شهرداری داریم این مشکل را حل کنیم تا در نخستین فرصت شورایاران جدید کارشان را آغاز کنند، ولی تا تکلیف این قضیه روشن نشود نمی توانیم اجازه آغاز به کار شورایاران را صادر و تایید کنیم.