آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۶
ورزشی
۱۸

رفعتی دبیرکل فدراسیون جهانی تکواندو شد

پیکارهای تکواندوی قهرمانی جهان در شرایطی از امروز در روسیه آغاز می شود که در حاشیه این رقابت ها، یک ایرانی مقیم آمریکا موفق شد پست دبیرکلی فدراسیون جهانی را تصاحب کند.

در شرایطی که ورزش ایران سال هاست در حسرت کسب یک کرسی تاثیرگذار بین المللی می سوزد، یکشنبه شب در نشست شورای اجرایی فدراسیون جهانی تکواندو، یک ایرانی به کرسی ارزشمند دبیرکل فدراسیون جهانی تکواندو انتخاب شد.

حسین رفعتی، ایرانی تاجر مقیم آمریکا که در شهر دالاس ساکن است به پیشنهاد دکتر چو، رئیس فدراسیون جهانی به عنوان دبیرکل این فدراسیون انتخاب شد. رفعتی که از پیشکسوتان تکواندوی ایران هم محسوب می شود، روابط حسنه و نزدیکی با فدراسیون تکواندو و رئیس آن سیدمحمد پولادگر دارد و مورد حمایت فدراسیون تکواندوی ایران است. او کار خود را از سال 2007 به عنوان رئیس کمیته توسعه فدراسیون جهانی تکواندو آغاز کرد و در مدت زمان 8 سال مسئولیت خود، خدمات زیادی به تکواندوی جهان داشته است.

رئیس فدراسیون جهانی بعد از انتخاب رفعتی به این سمت با ابراز خوشحالی از این انتخاب گفت: خیلی امیدوارم او همچنان برای توسعه تکواندو در جهان تلاش کرده و بتواند با توجه به سوابق و تجربیاتی که دارد، باعث رفع اختلافات روابط بین دو فدراسیون جهانی ITF وWTF شود.

رفعتی که چهره ای موجه بین تکواندوکاران ایران محسوب می شود، سال گذشته و در جریان اختلاف شدید میان سیدمحمد پولادگر با هادی ساعی ضمن سفر به ایران به عنوان میانجی میان این دو ایفای نقش کرد.

رقابت تکواندوکاران 136 کشور در روسیه

بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان از امروز به میزبانی «چیلیابینسک» روسیه در شرایطی آغاز می شود که 875 تکواندوکار از 136 کشور در این رقابت ها و در 16 وزن زنان و مردان روی شیاپ چانگ می روند. تیم کشورمان نیز با 13 تکواندوکار زن و مرد به این شرح در این رقابت ها به مصاف حریفان می رود.