آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴، شماره ۴۲۵۶
سیاسی
۲

امیرعبداللهیان: مجامع جهانی، بحران یمن را پایان دهند

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن از سازمان ملل و نهادهای امدادرسانی بین المللی خواست تلاش های خود را برای پایان دادن به بحران کنونی یمن هر چه زودتر آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین امیرعبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی بر آمادگی ایران برای کمک به رفع مشکلات یمن تاکید و اظهار کرد: تجاوز عربستان سعودی به یمن و مردم مظلوم و بی دفاع این کشور غیرقابل قبول است.

امیرعبداللهیان افزود: از سازمان ملل متحد انتظار می رود اقدامی موثر، صریح و بازدارنده در قبال تجاوز و کشتار آشکار عربستان سعودی علیه مردم بی دفاع یمن که ناقض قوانین بین المللی است اتخاذ کند. معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا هرگونه اقدام لازم را برای ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم مظلوم و بی دفاع یمن انجام دهد. وی همچنین انتخاب اسماعیل ولد شیخ احمد از جانب دبیرکل سازمان ملل به عنوان نماینده جدید این سازمان در امور یمن را تبریک گفت. شیخ احمد نیز در این گفت وگو، نقش جمهوری اسلامی ایران را در منطقه مهم دانست و اظهار کرد: سازمان ملل به مشورت با ایران برای کمک به رفع مشکلات منطقه اهتمام دارد. وی بر حرکت در سه مسیر آتش بس پایدار، گفت وگوهای فراگیر ملی و ارسال کمک های انسان دوستانه به یمن تاکید کرد.