آرشیو یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴، شماره ۲۱۰۶۵
ورزشی - اخبار کشور
۹

با مشارکت مردم و دولت5 میلیون هکتار جنگل دست کاشت در کشور احداث می شود

قائم مقام معاونت جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با اجرای طرح «جام» با مشارکت مردم و دولت 5 میلیون هکتار جنگل دست کاشت در کشور احداث می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، رضا احمدی در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جنگل های دست کاشت این شهرستان اظهار داشت: باتوجه به بروز پدیده های نادر زیست محیطی، پدیده تغییر اقلیم، ایجاد و بروز ریزگردها در کشور طرح کلی در سازمان جنگل ها برای اجرا در کشور به نام جام طراحی شده که در این طرح با مشارکت مردم و دولت 5 میلیون هکتار جنگل دست کاشت احداث می شود.

وی با بیان اینکه در این طرح درختانی با گونه های بومی و چندمنظوره و مثمر درحال کشت است، گفت: در جنوب استان کرمان درحال حاضر 3هزار هکتار طرح جنگل دست کاشت درحال اجراست که با توجه به شرایط و گستردگی جنوب استان 500 هزار هکتار زمینه توسعه جنگل در این منطقه مستعد فراهم شده است.

قائم مقام معاونت جنگل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از اختصاص بیش از 80 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح جام به منظور توسعه جنگل های خشک ونیمه خشک کشور در سال جاری خبر داد و با اشاره به وجود بیش از 12 میلیون و 300 هزار هکتار جنگل در خارج از حوزه شمال در نواحی خشک و نیمه خشک عنوان کرد: جنگل های این حوزه از کشور 85 درصد سطح جنگل های کشور را شامل می شود.

احمدی افزود: باتوجه به موقعیت خشک و نیمه خشک کشور، اولویت سازمان جنگل هااین است که پوشش سبز گونه های بومی در سطح کشور افزایش یابد.

وی سطح جنگل های کشور را 14 میلیون و 300 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود در جنوب کرمان بین 480 تا 500 هزار هکتار جنگل دست کاشت وجود داشته باشد که در این زمینه اعتبار موردنیاز تامین می شود و ما آمادگی احداث این سطح جنگل را در این منطقه داریم.

وی گفت: مراکز علمی در استان ها برای تولید نهال راه اندازی شده است که مراحل تولید بذر و کاشت تا برداشت نهال در این مراکز انجام می شود.